Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

In <sslug@sslug> Jon Bendtsen <sslug@sslug> writes:

>On Fri, Mar 21, 2003 at 10:54:43AM +0100, Peter Makholm wrote:

>[klip]

>Havde i slet ikke overvejet bare at trække sig stille og roligt
>og beholde jeres mening for jer selv ?

Jeg kan ikke se hvordan halvdelen af en bestyrelse kan trække sig
"stille og roligt"? Som medlem af en forening mener jeg absolut også
at have krav på en forklaring når foreningens bestyrelse i den grad
går op i sømmene som det skete i januar.

Jon, når jeg læser dine indlæg i denne debat, lyder det som om du er
så intenst konfliktsky at du foretrækker at bestyrelsen lever totalt
afsondret fra medlemmerne, og alle former for uenighed om foreningens
linie gemmes væk. Der må ikke være nogen offentlig debat om noget,
hvis der er blot den mindste chance for at det kan give indtryk af at
nogen er uenige.

Sådan en forening ønsker jeg ikke - og det ligger også milevidt fra
min opfattelse af hvordan Open Source miljøet fungerer. Her er der jo
om noget fokus på at ting skal være åbne; diskussionerne om hvad vi
skal og hvordan det skal gøres er netop det, der adskiller os fra
den traditionelle software-verden. Hvis bestyrelsen er uenig, så vil
jeg dælme have det at vide, så jeg kan være med til at påvirke
diskussionen og trække afgørelsen i den retning som jeg synes er
fornuftig. Og hvis bestyrelsen er så vildt uenig at de ikke kan
træffe en afgørelse, men i stedet splittes totalt som det skete i
januar, så vil jeg også have at vide alt om baggrunden for det
der er sket.

Det andet er en lukkethed, som ikke hører hjemme i SSLUG. Og det er
den samme lukkethed og uvilje til at diskutere sine handlinger,
som gør at jeg ikke længere kan have nogen tillid til at Anne Ø.
varetager mine interesser i SSLUG. Hun siger jo intet - så hvad hun
gør og hvilke interesser der styrer hendes handlinger er det
fuldstændig umuligt at gennemskue.

En gang i mellem er man nødt til at tage et opgør - og den aktuelle
situation i SSLUG er netop et eksempel på at tingene er gået så meget
i hårdknude at det nu er nødvendigt. Vi er nødt til at skille os af
med den eller de personer der skader SSLUG ved at lade hånt om
kommunikationen med foreningens medlemmer og blot køre efter deres
egen - ukendte! - dagsorden, simpelt hen for at foreningen skal
overleve.

At det ikke kan foregå "stille og roligt" er alene den nuværende
bestyrelses eget ansvar.
--
Hvor længe skal vi vente ?
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061