Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

On Fri, 21 Mar 2003 12:13:43 +0100, Jon Bendtsen <sslug@sslug>
wrote:

>[klip]

>Der er stor forskel på at trække sig, give en kort forklaring
>og de mange emails der har været omkring emnet siden hen.

Den korte forklaring som blev givet da fire medlemmer gik i slutningen
af december, afstedkom jo en delspørgsmål.

Så du hellere at også disse forblev ubesvarede ?

Jeg synes det er naturligt, at folk forsøger at fortsætte dialogen, så
længe der er uafklarede spørgsmål.

>Jeg er ikke konfliktsky, men jeg synes efterhånden at det har
>udviklet sig til en smædekampagne. Fx. så skal visse folk
>partu i hver evig eneste email trække det frem at de ikke
>er tilfredse med de svar som Anne gav.
>Det er nu så længe siden at de da må have indset at de ikke
>får et flere svar. Så kan man da lige så godt opgive at bede
>om det. Og diskutere noget andet.

Jeg synes det er unaturligt, at undertrykke dialogen, når der er
uafklarede spørgsmål.

>Det er jeg absolut ikke enig i.

Nej - den forrige bestyrelse kunne ha' reageret anderledes, så
problemerne var kommet frem i lyset før, og måske kunne være blevet
løst på et tidligere tidspunkt.

P.t. er det kun den siddende bestyrelse, der kan sætte tempoet, og det
langsomme tempo, samt det at der stadig er mange uafklarede spørgsmål,
gør, at mange stadig forsøger at få en dialog igang med sagens parter.

>hvor længe skal der gå før du indser at du (sandsynligvis) ikke
>får et svar ud over det der allerede er givet?

Man har vel lov at håbe...

Men hvis det virkelig er tilfældet, at der ikke kommer flere svar, så
er det også vigtigt at få kommunikeret ud. Det vil jo en gang for alle
dokumentere, at visse af de nuværende bestyrelsesmedlemmer, ikke
ønsker at kommunikere gensidigt med foreningens medlemmer, via
foreningens normale kommunikationskanaler. Dette mener jeg er en
væsentlig oplysning, som medlemmerne må ta' med i deres vurdering af
den siddende bestyrelse, og de enkelte medlemmers egnethed, såfremt
dette emne tages op på et kommende medlemsmøde.

Tror du heller ikke vi får noget svar på, hvad de manglende svar
skyldes ? Altså, om det skyldes uvilje mod at besvare spørgsmålene,
eller, som Ole T. mener, manglende tekniske evner til at kommunikere
via email - det synes jeg også er væsentlig at få svar på.

Såfremt Anne virkelig ikke evner at kommunikere via email, men iøvrigt
er kanondygtig og et stort aktiv for foreningen, så synes jeg vi skal
prøve at løse dette problem for Anne. SSLUG har jo ikke midler til at
lønne en sekretær, men mon ikke der er nogle flinke folk der kan
tilbyde at skrive Anne's mails for hende, hvis hun dikterer dem for
dem - f.eks. i forbindelse med et hyggemøde... Jeg ved at f.eks. har
Hans brugt meget tid på at hjælpe "Thomas-blind", med at komme igang
med Linux - hvis Anne besidder et eller andet handicap, der gør det
svært at skrive, så er jeg sikker på at han og andre også vil hjælpe
Anne. Men jeg er ikke helt så sikker som Ole på, at det virkelig er
fordi Anne har problemer med at skrive, at hverken hun eller Niels
deltager konstruktivt dialogen her...

Hilsen,
Erik L.