Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

On Fri, Mar 21, 2003 at 12:50:13PM +0100, Erik Lange wrote:
> On Fri, 21 Mar 2003 12:13:43 +0100, Jon Bendtsen <sslug@sslug>
> wrote:

[klip]

> Man har vel lov at håbe...

Man kan også være naiv.

> Men hvis det virkelig er tilfældet, at der ikke kommer flere svar, så
> er det også vigtigt at få kommunikeret ud. Det vil jo en gang for alle
> dokumentere, at visse af de nuværende bestyrelsesmedlemmer, ikke
> ønsker at kommunikere gensidigt med foreningens medlemmer, via
> foreningens normale kommunikationskanaler. Dette mener jeg er en
> væsentlig oplysning, som medlemmerne må ta' med i deres vurdering af
> den siddende bestyrelse, og de enkelte medlemmers egnethed, såfremt
> dette emne tages op på et kommende medlemsmøde.

Det er nok at dokumentere det en enkelt gang eller 2, ikke hver
gang, så bliver det trivielt.

> Tror du heller ikke vi får noget svar på, hvad de manglende svar
> skyldes ? Altså, om det skyldes uvilje mod at besvare spørgsmålene,
> eller, som Ole T. mener, manglende tekniske evner til at kommunikere
> via email - det synes jeg også er væsentlig at få svar på.

Jeg tror at grunden til at i ikke får flere svar er at Anne
har opgivet jer, forstået på den måde at jeg tror at Anne tror
at uanset hvad hun gør så vil i aldrig blive tilfredse og forsætte.
Og at det derfor er meningsløst at indlede en diskussion med jer.

> [...]
> lønne en sekretær, men mon ikke der er nogle flinke folk der kan
> tilbyde at skrive Anne's mails for hende, hvis hun dikterer dem for
> dem - f.eks. i forbindelse med et hyggemøde... Jeg ved at f.eks. har
> Hans brugt meget tid på at hjælpe "Thomas-blind", med at komme igang
> med Linux - hvis Anne besidder et eller andet handicap, der gør det
> svært at skrive, så er jeg sikker på at han og andre også vil hjælpe
> Anne. Men jeg er ikke helt så sikker som Ole på, at det virkelig er
> fordi Anne har problemer med at skrive, at hverken hun eller Niels

Jeg tror det er en kombination. Dels bruger Anne formodentlig
2-finger hunt'n'pick og ikke 10 finger systemet som mange af os
andre. Dels så tror jeg at Anne føler hun har givet de svar hun
kan give, og at i alligevel aldrig bliver tilfredse.

Det er muligvis en god ide at lade Anne diktere, det har hun
så vidt jeg har forstået gjort i ministeriet i mange mange år.
Men det kan også blive for omstændigt. Jeg vil hellere bruge
de krafter på at sætte sig og skrive de virkeligt store ting
med Anne indblandet, og ikke mere eller mindre lige gyldige
emails.

JonB