Re: [FORENING] Respekt for hinanden

On Fri, 21 Mar 2003 14:36:11 +0100
donald_j_axel <sslug@sslug> wrote:

> Når man vil have en fuldtallig, nyvalgt bestyrelse og af den grund
> ændrer vedtægter, så beror det på et praktisk skøn om, at man derved
> kan få foreningens sammensætning til bedre at afspejle de mest aktive
> medlemmers interesse.
>
> Jeg mister jordforbindelsen, når jeg gentagne gange læser
> luftige anklager om ... ja hvad står der egentlig?
>
> Peter Makholm skriver Fredag d. 21. marts 2003 10:54:43 +0100:

> Tilføjelser/ændringer ???
>
> Hvordan kan man bebrejde nogen at de "taler sig uden om problemerne"?
> [...]

Det er misforstået, vedtægtsændringen tjener alene til at sikre at mindretallet
i foreningen altid vil have mulighed for en representation.

Der er ikke tale om noget praktisk skøn, men om et dmokrisk princip.
Det er unægteligt meget mere praktisk at lade flertallet vælge
alle bestyrelsesmedlemmerne, men det er ikke demokratisk.

--
Poul-Erik Andreasen