Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

On Sat, 22 Mar 2003 18:10:34 +0100 (CET), Ole Tange <sslug@sslug>
wrote:

<snip>

>Jeg er udmærket godt klar over at mange ikke er interesserede nok til at
>få al information fra Anne. Det samme kan man f.eks. sige om Peter Toft.
>Han gør en hulens masse godt arbejde for fri software i Danmark. En stor
>del af det er ikke noget, som bliver meldt offenligt ud i SSLUG - uanset
>om han bliver præsenteret som tidl. formand i SSLUG.
>
>Jeg må sige, at jeg _ikke_ finder det problematisk, at Peter gør dette.
>Og jeg kunne aldrig drømme om at afkræve ham at aflægge rapport. Tværtimod
>mener jeg det ville lægge en dæmper på Peters drive. Skulle han komme til
> [...]

Kære Ole,

Det virker som om, at du er uenig med kritikkerne af Anne's arbejde -
fair nok.

Spørgsmålet er så, hvad det skyldes, at du så kategorisk kan afvise
kritikken? Det kunne jo skyldes, at du - som du siger - har snakket
med Anne, og at der faktisk er gode grunde til det der er sket.
Grunde som os der ikke har snakket personligt med Anne, ikke kender,
og derfor ikke forstår.

Har du snakket med Anne, og fundet ud af, at hun har gjort noget
mindre uheldigt, og har du efterfølgende hjulpet hende med at rette op
på dette, som du skriver du ville gøre i så fald ?

Jeg er sikker på at alle andre her på listen, også er parate til at
hjælpe Anne, såfremt hun ønsker det. Men mig bekendt, har hun ikke
erkendt at ha' foretaget sig noget forkert, og så er det jo svært at
hjælpe med at rette det op...

Eller har du snakket med Anne, og fundet ud af, at kritikkerne ikke
har ret?

Hvilke oplysninger har du fået af Anne, siden du kan vurdere at
kritikken er uberettiget? Kan du ikke dele disse oplysninger med os
andre? Eller vil det være et brud på din og Annes' fortrolighed?

Anne bliver ved at fortælle om alle de ting hun gerne vil fortælle om,
men kritikken går jo netop på de specifikke ting hun ikke ønsker at
debatere, såvel internt i bestyrelsen som eksternt i foreningen,
hvorfor Anne ikke rigtig har svaret på kritikken endnu... Jeg kan dog
forstå at det må være noget med et "væsentlighedskriterie" - måske du
kan uddybe hvorfor det nogle gange er væsentligt, at noget _ikke_
kommunikeres?

Hilsen,
Erik L