Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

On Sat, Mar 22, 2003 at 06:47:29PM +0100, Erik Josefsson wrote:

> Ole, den her situationen er på ingen måde lig vold indenfor familien.
> Anne kan sjelv svare för sig hvis hun vil, og hvis hun behöver hjaelp
> så tror jag at hun spörger deg eller nogen annen.
>
> Hvis du tror at hun behöver hjaelp at svare på spörgsmål og
> samtidelig ikke hjaelper hende blir du jo medskyldig til at "slå din
> gamle mor".
>
> Har du (ringt og) spörgt Anne om hun behöver hjaelp med at svare på alle
> spörgsmål?

Erik, har du læst den link som Ole skrev lige neden under ?
Har du forstået den? Det virker absolut ikke sådan.

"   1. Either claim X is true or claim Y is true (when X and Y could both be false).
   2. Claim Y is false.
   3. Therefore claim X is true. "

Altså, Kristians spørgsmål til Ole omkring Anne giver slet ikke
mening (for Ole (og andre)). Kristian stiller spørgsmålet på en
sådan måde at det fremstår som et fakt at "Anne har opført sig endog meget tåbeligt"

Problemet er at det er ikke noget fakt. Det er en mening, og
umiddelbart virker det på mig som om Ole ikke mener at Anne har
gjort dette, derfor kan han ikke svarer på om han ignorerer noget
for han er slet ikke enig at det er sket, og dermed kan han ikke
ignorere det. (Stol ikke på mine ord om Ole's mening, kun på hans
egne. Det jeg har skrevet er den opfattelse jeg har fået af Ole).

JonB