Re: [FORENING] forkerte forväntninger?

I indlæg:sslug@sslug skrevErik Lange :

> Nej, men det er et problem når ledelsen konsekvent ikke svarer på
> spørgsmål, men konsekvent snakker udenom, sådan som du så glimrende
> demonstrerer herover :-(
>
> SVAR DOG PÅ  SPØRGSMÅLET!!!
>
> "Niels, hvad præcist er et ledelsesproblem?"
>
> Dine konsekvente forsøg på at afspore enhver form for dialog med
> medlemmerne, makes me puke :-(((
>
> Er du dum, eller forstår du bare ikke dansk?

Erik, nu må du altså lige..

Det er din og andres (min bl.a.) påstand at der er et ledelsesproblem,
og Niels' at der ikke er. Det har han da flere gange skrevet helt klart
og tydeligt. Du kan altså ikke først påstå eksistensen af et problem, og
derefter forlange at andre skal definere det for dig, når de ikke er
enige med dig.

Der har været interne problemer i bestyrelse osv.
Selve konflikten og baggrunden for den mener jeg som menigt medlem af
sslug er uoverskuelig, ligesom jeg mener at den resterende bestyrelse
har bragt sig eller er blevet bragt i en uholdbar situation.
Der har været bragt mange redegørelser, spørgsmål, svar og usvar, og
lige lidt har det hjulpet. Jeg er uvidende på et lidt højere niveau, men
mener stadig ikke, at sagen er fuldt belyst, afklaret og afsluttet.

Som jeg ser det, var det dumt at trække sig ud af bestyrelsen. Dumt
fordi man altså ikke finder løsninger ved ikke at snakke sammen.
Det var også dumt af den resterende bestyrelse ikke at fastholde det
indkaldte møde, og gennemføre et ny- eller suppleringsvalg.
Jeg mener, at det er dumt af Anne og Niels ikke at stille deres mandat
til rådighed for et nyvalg. Dumt fordi en mistillidsafstemning uanset
udfaldet vil give problemer. Kan og vil de genopstille hvis afstemningen
går dem imod? Kan og vil de utilfredse medlemmer fortsætte deres
aktiviteter resten af året, hvis afstemningen går dem imod?
Dumme beslutninger har der været en del af, men jeg har nu ikke tænkt
mig at begynde at kalde nogen af de otte personer dumme, blot fordi de
træffer beslutninger jeg mener er dumme. Mit geniale overblik bygger jo
i høj grad på brugen af en kombination af et bakspejl og et horoskop.

Der er indkaldt til møde den 7.4, og der er både nye vedtægter og et
mistillidspunkt på dagsordenen.
Jeg har den opfattelse, at den eneste måde at komme videre på er at få
valgt en helt ny bestyrelse, og så ellers se at få begravet de
uoverensstemmelser der var ved årsskiftet.
Hvis vedtægterne forkastes, eller hvis der ikke er et flertal for et
nyvalg til alle poster i bestyrelsen, så kan du for min skyld blive ved
at argumentere fra nu af og til november, men mon ikke det mest
frugtbare her og nu vil være at vente med fortsættelsen til efter den
7.4.?

Enten kommer der et suppleringsvalg eller også et nyvalg. I sidste fald
kommer der en opstilling/valgkamp, hvor vi kan gå til de enkelte
kandidater med spørgsmål (det gør der måske også i forbindelse med et
suppleringsvalg, men det vil jeg personligt være helt ligeglad med).