Re: [FORENING] forkerte forväntninger?

On Thu, 27 Mar 2003 14:11:49 +0100, Jon Bendtsen <sslug@sslug>
wrote:

>On Thu, Mar 27, 2003 at 10:19:18AM +0100, Erik Josefsson wrote:
>
>[klip]

>Der er jo også kun halvdelen af det normale antal bestyrelses
>medlemmer til at lave arbejdet.

Det mener jeg nu ikke har været fremført af nogle af
bestyrelsesmedlemmerne som et problem, i forbindelse med at finde en
løsning på ledelsesproblemerne.

Man har derimod ment at det var rigeligt at Martin tog sig af dette...

Så det er altså ikke underbemandingen der har medført, at ingen af de
andre ikke har taget et medansvar for at løse problemerne....

Hvis man ikke mener der er nogle problemer, må man ta' ansvar for at
få dette kommunikeret ud - det oplever jeg heller ikke er sket på
overbevisende vis - og det i sig selv er et problem.

Jeg oplever derimod, at flere i bestyrelsen kun tager ansvar for
selvdefinerede problemer og aktiviteter, og dermed ikke er lydhøre
overfor medlemmernes ønsker. Det er selvfølgelig også en ledelsesstil,
men ikke en jeg bryder mig om. Det kan ikke være rigtigt, at
bestyrelsen kun skal beskæftige sig med det de selv finder væsentligt,
og at medlemmerne så selv må rode med hvad de oplever er vigtigt. "Du
kan bare gøre det selv", mener jeg ikke holder her. Bestyrelsen bør
være medlemmernes medspillere, ikke vores modspillere.

Hilsen,
Erik