Re: [FORENING] Information till medlemsmötet 7/4.

On Fri, 28 Mar 2003 21:25:27 +0100
Ask Holme <sslug@sslug> wrote:

> Tja, sådan vil det jo altid være. I såfald skulle man ha indskrevet i
> sin mistillids paragraf at en mistillid kunne udelukke det pågældene
> medlem fra at stille op til det efterfølgende valg. (såvidt jeg har
> forstået kan en mistilids erklæring godt være personligt, den betyder
> bare at hele bestyrelsen skal gå). Det har man dog ikke gjort, og det
> vil derfor altid være muligt at få en bestyrelse som ikke har tillid til
> hinanden. Jeg kan sagtens se din point, men medmindre at Anne og Niels
> (eller hvem du taler om) helt trækker sig fra valgt, hvilket jeg ikke
> [...]

Det var med fuldt overlæg  vi  ved sidste møde valgte den mulighed vi
valgte, med den risiko du nævner. Der er bare den pointe at hvis en
person bliver smidt ud fra bestyrelsen grundet mistillid fra flertallet,
alligevel opnår genvalg, så vil den resterende betyrelse med lagt tungere
mandat være i stand til at f.eks at nedstemme vekommede, eller på anden
hvis sætte vedkommende uden for indflydelse.

Normalt vil en bestyrelse der valgt på nomalt hvis, sandsynlighvis prøve
at opnå konsensus om alle beslutninger af betydning, men det vil man næppe
gide at spilde sin tid på, hvis det drejer sig om en beson der er genvalgt på trods
af en mistillid fra fleretallet.

--
Poul-Erik Andreasen