Re: [FORENING] Information till medlemsmötet 7/4.

Jon Bendtsen wrote:

<snip>

> kunne du bruge flere fremmedord ?

yep :-)

> Så det er altså dig der bestemmer hvad der er mudderkastning ?

Nope - det var et eksempel :-)

> Det var et retorisk spørgsmål.

> Hvis jeg var interesseret i at lukke en diskussion ville jeg
> undlade at svare. Altså, jeg svarer nå jeg føler at diskussionen
> stadig er konstruktiv. Der har været en del skriverier imellem
> mig og Erik, men jeg prøver at begrænse min diskussion med Erik.

Godtordigen - min pointe var :

En eller anden (ikke kun Erik L.) sidder den halve nat og formulerer et-eller-andet
der åbenbart ligger hende eller ham stærkt på sinde.
Du svarer med 2 linier : Nej det synes jeg ikke, så der er nok ikke et problem...

Vedkommende prøver igen - lang (om)formulering - og du svarer som første gang, eller
forker tråden med hvad _du_ mener, synes, føler...

Det står godt nok ikke i netiketten - men jeg tror det opfattes som manglende
respekt for den oprindelige poster (som har lagt meget omhu i sin formulering) når
du svarer med _langt_ mindre omtanke, eller lægger for megen vægt på din egen
holdning, fremfor den der havde et formål med sin post. Når du f.eks vedvarende
svarer på spørgsmål til Anne, Niels eller andre[0]. Hvis nogen ville vide _din_
mening, spurgte de nok.
Forestil dig at du sad i et møderum (eller familiens middagsbord) - og der var een
der hele tiden svarede på andres vegne, eller kommenterede løbende som en anden
Claus Borre (som nu er helt ude af Formel 1, BTW :-)

Jeg håber andre læser med her, du er nemlig ikke altid ene om den trafik - men jeg
ser den som starten på flere flamewars, afsporing af ellers lovende tråde - og så er
det altså IMHO ikke særligt høfligt. Jeg tror at vi nok kom lidt længere med
almindelig høflighed og respekt - men det er nok altid bagdelen ved en
kommunikationsform som mail/news, der er både stærkt asynkron (op til foreløbig 58
dage...) og uden øjenkontakt og kropssprog til at hjælpe :-)

[0]Nogen af de ovennævnte spørgsmål får vi nok aldrig svar på - og så er det vel ok
at vi andre gætter med i stedet.

Best regards
/Preben (som ellers er i haven og leger nærkamps-botaniker (combat botanist))
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe
http://www.pbb.dk    mailto:sslug@sslug

"Nu skal vi ha' valg - hvordan får vi så en værdig valgkamp ?"
    -- mig selv