Re: [FORENING] Information till medlemsmötet 7/4.

On Sat, Mar 29, 2003 at 01:41:28PM +0100, Preben Bille Brahe wrote:
> Jon Bendtsen wrote:

<snip>

> Godtordigen - min pointe var :
>
> En eller anden (ikke kun Erik L.) sidder den halve nat og formulerer et-eller-andet
> der åbenbart ligger hende eller ham stærkt på sinde.
> Du svarer med 2 linier : Nej det synes jeg ikke, så der er nok ikke et problem...

Hvis den andens argumenter var overbevisende ville jeg ikke kommentere.

> Vedkommende prøver igen - lang (om)formulering - og du svarer som første gang, eller
> forker tråden med hvad _du_ mener, synes, føler...

Fordi jeg stadig ikke føler mig overbevist af hvad den anden argumenterer.

> Det står godt nok ikke i netiketten - men jeg tror det opfattes som manglende
> respekt for den oprindelige poster (som har lagt meget omhu i sin formulering) når
> du svarer med _langt_ mindre omtanke, eller lægger for megen vægt på din egen
> holdning, fremfor den der havde et formål med sin post. Når du f.eks vedvarende

Folk må acceptere at andre argumenterer anderledes end dem, og evt.
bruger langt kortere indlæg/sætninger/argumenter/...

> svarer på spørgsmål til Anne, Niels eller andre[0]. Hvis nogen ville vide _din_
> mening, spurgte de nok.

Hvis folk vil have et svar direkte fra en person må de emaile den
person direkte, og ikke en mailing liste. Desuden blev jeg træt af
at visse folk konstant kræver et svar af en anden person. DET synes
jeg er uhøfligt. Den anden person har, evt. efter bedste evne, svaret
og hvis nogen ikke er tilfreds med det, så er det bare ærgeligt.

> Forestil dig at du sad i et møderum (eller familiens middagsbord) - og der var een
> der hele tiden svarede på andres vegne, eller kommenterede løbende som en anden
> Claus Borre (som nu er helt ude af Formel 1, BTW :-)

Jeg svarer ikke på andres vegne, jeg svarer nogle gange på indlæg der
sendes til en fælles mailing liste. Desuden forhindrer mit svar på et
evt. sådant indlæg ikke at andre kan svare.

> Jeg håber andre læser med her, du er nemlig ikke altid ene om den trafik - men jeg
> ser den som starten på flere flamewars, afsporing af ellers lovende tråde - og så er
> det altså IMHO ikke særligt høfligt. Jeg tror at vi nok kom lidt længere med
> almindelig høflighed og respekt - men det er nok altid bagdelen ved en
> kommunikationsform som mail/news, der er både stærkt asynkron (op til foreløbig 58
> dage...) og uden øjenkontakt og kropssprog til at hjælpe :-)

News og email lægger op til små korte svar/beskeder. Jeg har forsøgt
at undlade at sende latterlige indlæg, hvor mit tilføjelse er "ja, nej, enig"
osv. Men jeg vil forbeholde mit ret til at argumentere med mine egne
ord og med mine egne sætninger, også selvom du måtte mene at de er for
korte. Ofte kommenterer jeg kun enkelte dele af et indlæg og klipper
resten væk. Det er fordi jeg køber argumenterne i resten af indlægget.

> [0]Nogen af de ovennævnte spørgsmål får vi nok aldrig svar på - og så er det vel ok
> at vi andre gætter med i stedet.

Jeg synes det er uhøfligt at i bliver ved med at kræve at der svares.

JonB