Re: [FORENING] sponsorat til maskine

On Tue, 3 Jun 2003, Martin Wahlén wrote:

> Nej, givetvis efter de danska skattereglerna för den verksamhet som
> bedrivs i Danmark. MEN eftersom det nu är tal om en donation så tror jag
> att det är den svenska gåvoreglerna som gäller för oss. SSLUG är inte en
> allmännyttig förening efter svenska regler
> http://www.rsv.se/faq/foretag_deklarationsskyldighet/oss_fdekl_3_rsv.html
> innehåller mycket.

Det er rimeligt tydeligt at vi alle spekulerer, men mens vi er i gang;
virksomheden der giver noget væk, skal formentlig "beskattes" efter
reglerne i det land virksomheden har hjemsted i og har sine aktiviteter.
SSLUG vil jeg tro skal "beskattes" efter der hvor aktiviteterne er. I
praksis vil det formentlig betyde at SSLUG bliver "beskattet" efter hvor
serveren skal stå henne. Det er jo formentlig DK.

Kort sagt, hvis en dansk virksomhed forærer SSLUG en maskine der skal stå
i Danmark, så tror jeg egentlig ikke svenske regler er relevante
overhovedet... ligegyldigt hvor svensk SSLUG er. (Mht. virksomheden har vi
global beskatning i DK: en dansk virksomheds aktiviteter i udlandet
beskattes af Danmark).

Det kan godt være at SSLUG har svenske vedtægter, men www.sslug.dk giver
mening, www.sslug.se ingen, 90% af alle posts er på dansk og formentlig
også noget i den retning for medlemmerne. Skulle det danske skattevæsen
være interesseret i SSLUGs forhold tror jeg du får meget vanskeligt ved at
overbevise dem om at SSLUG er 100% underlagt svenske regler. Formanden er
endda dansk igen.

Mads

During the ILOVEYOU Outlook Email Virus outbreak, some organisations disabled
their mail system and issued warnings over the intercom. The Joys of Windows...