Re: [FORENING] sponsorat til maskine

On Tue, 3 Jun 2003 12:38:42 +0200 (MEST)
Martin Wahlén <sslug@sslug> wrote:

> Nej, givetvis efter de danska skattereglerna för den verksamhet som
> bedrivs i Danmark. MEN eftersom det nu är tal om en donation så tror jag
> att det är den svenska gåvoreglerna som gäller för oss. SSLUG är inte en
> allmännyttig förening efter svenska regler
> http://www.rsv.se/faq/foretag_deklarationsskyldighet/oss_fdekl_3_rsv.html
> innehåller mycket.

Ja men den side handler kun at deklarations_pligt(selvangivelse), jeg fandt denne her

http://www.rsv.se/rattsinfo/handledningar/stiftelser_o_foreningar/02/kap25.pdf

Der fremgår  klart at gaver og medlemafgifter ikke bliver beskattet som indtægt.

--
Poul-Erik Andreasen