Re: [FORENING] sponsorat til maskine

On Tue, 3 Jun 2003 16:09:33 +0200
Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg har nu pløjet meg igennem både svensk og dansk skattelov.
> Og fundet en masse interessandte svar

Jeg kan lige tilføje det her udrag fra Told og Skat hjemmeside hvis nogen skulle tvivle

Indkomster, der ikke kan karakteriseres som erhvervsmæssige, er som nævnt ikke skattepligtige. Skattefri, ikke-erhvervsmæssige indtægter består hovedsagelig i beløb, som tilflyder en forening m.v., uden at denne skal udfolde nogen væsentlig aktivitet for at oppebære dem. Som typiske indtægter af denne art kan nævnes gaver, indskud, medlemskontingenter samt tilskud. For tilskuddenes vedkommende er det uden betydning, om de ydes af offentlige eller private midler, se i øvrigt skd. 1983.65.156.
Et sponsortilskud til en idrætsforening blev ikke anset for skattepligtig indkomst for foreningen, da beløbet ikke tilgik en erhvervsmæssig virksomhed. Betingelsen om kommunikation og rådgivning, som fulgte sponsortilskuddet, måtte blot betragtes som et forhold, der reducerede værdien af den gave, der blev ydet, jf. Skattepolitisk Oversigt 1983.81 DEP.

--
Poul-Erik Andreasen