Re: [FORENING] sponsorat til maskine

Poul-Erik Andreasen skrev:
On Tue, 03 Jun 2003 16:50:07 +0200
Steen Jensen <sslug@sslug> wrote:

Poul-Erik Andreasen skrev:

On Tue, 3 Jun 2003 16:26:12 +0200 (CEST)
Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:

On Tue, 3 Jun 2003, Poul-Erik Andreasen wrote:

Jeg mener fordi vi modtager en gave skal vi vel ikke til at rådgive
fimaet i hvordan de laver ders bogføring:-)

Enig - men Peter (som startede det her) har måske nemmere ved at lokke noget ud af nogen, hvis han kan forsikre dem om at det ikke er problematisk.

Ja, det har jeg tænkt på, men jeg anser det for at være lidt problematisk.
En ting er at vi som forening efter bedste evne læser hvad der måtte være
af regler og love som angår os og prøver at efterleve dem.

Noget helt andet er hvis vi prøver at rådgive andre om det samme. Skatteligning
er noget frygteligt stygt noget. Det vil unægtligt være noget uheldigt hvis vi fortæller
en virksomhed at deres gave er fradragsberetiget hvis det alligevel ikke viser sig at holde.

Når man skriver, hvor en forening har hjemsted, skal retssager normalt anlægges der, og det vil være den pågældende kommunes skattevæsen, der skal gøre noget.

Kan jeg lige lige få en autoritativ kilde på det. >

Derfor vil det være et svensk skattevæsen, der skal tage sagen op, også selv om et dansk skattevæsen måtte begynde.

Kan jeg også lige få en autoritativ kilde på det.

Autoritativ kilde?
Du bliver vist nødt til at definere, hvem du vil tro på.