Re: [FORENING] sponsorat til maskine

On Tue, 03 Jun 2003 20:57:01 +0200
Steen Jensen <sslug@sslug> wrote:

> Tja, jeg kunne godt opstille 117 forskellige modeller, men det er dog
> tåbeligt at sidde og diskutere en masse teoretiske situationer. Spild af
> kræfter!
>
> Og jo, naturligvis er en virksomhed i Danmark underkastet dansk
> lovgivning, men det er ikke ensbetydende med, at de er underkastet
> beskatning i Danmark.

Det er der heller aldrig nogen der har påstået. Det som Mads ironiserede
over for at citere ham

>Så, en svensk virksomhed med afdelinger i Danmark, beskattes altså efter
>skattereglerne i Sverige?

Det er hele kerne i det her det at du taler om den faktiske beskatning.
Mads taler om juristiktionen.

Det forhold at udenlands ejede virksomhed ikke bliver beskattede
her i landet, er jo lige præcist et resultat af den danske skattelovgivening.
Og er i øvrigt politisk begrundet i at beskatning ville medføre kapitalflugt.

--
Poul-Erik Andreasen