Re: [FORENING] sponsorat til maskine

On Tue, 03 Jun 2003 23:07:55 +0200
Steen Jensen <sslug@sslug> wrote:

> Uanset hvad vi to kan blive enige om, så hjælper det ikke meget, hvis
> offentlig myndighed er uenig.

Her siger du noget jeg helt og uforbeholdent kan tilslutte mig.
Det er som talt ud af mit hjerte.

> Sandsynligvis vil SSLUG ikke være skattepligtig, og sandsynligvis kan et
> firma trække det fra i regnskabet, men Peter Toft spurgte, om man fra
> bestyrelsens side kunne garantere dette. Kan du?

Nej  Det kan jeg ikke og jeg har også i et tidligere indlæg klart
fra rådet  en sådan tilgang.

Foresten er der i den forbindelse en detalje jeg gerne lige vil have din mening.

Det er spørgsmålet om gaver kontra sponsorater

Sådan som jeg  tror der forholder sig :

Hvis vi modtager en gave så er SSLUG næsten sikkert skattefrit
mens virksomheden står lidt mere tvilsomt

Hvis vi modtager et sponsorat er Virksomheden næsten sikkert skattefri
Mens SSLUG er lidt mere tvivlsom.

--
Poul-Erik Andreasen