Re: [FORENING] Ny news-liste - hvad skal der til

On Tue, 07 Oct 2003 04:02:43 +0200
"E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote:

> I forbindelse med SOAP-Foredraget i Roskilde var der ldt snak om, at det
> ikke havde været muligt at få lavet en news-liste om php.
> Nu er php ikke lige min boldgade, så lige det emne kunne jeg jo være
> ligeglad med, men hvad skal der egentlig til for at en gruppe sslugger
> kan få oprettet en news-liste?

Der skal være en god grund, så enkelt er det.
Det store spørgsmål er så selvfølgerlig hvad en god grund er.

Det kan være trafikspørgsmål; et bestemt emne er for dominerende

Det kan også være noget med at et emne ligger og roder i et grænseområde
mellem to eksisterende grupper

Det kan være et strukturspørgsmål,

Sidst kan en ny gruppe bruges til at promovere nye aktiveiter

> Når jeg ser på hvor meget godt der er sket på sslug-lokalt efter at
> Roskildegruppen fik lov til at bruge den (eller i det mindste begyndte
> og siden bare er blevet ved), og tænker på hvor svævende det hele var i
> starten, synes jeg umiddelbart, at det må være svært for nogen på
> forhånd at vurdere hvor stort eller lille et behov der vil være for en
> ny liste, men måske ligger der en visdom skjult et eller andet sted?

Hvad mener du med at de fik lov til at bruge den, den har da hele tiden været
beregnet til den slags. Jeg må vide da det er mig der har stået fadder til den

> [...]
> og der er da af og til indlæg på den - nu nok mere i retning af hjælp
> til at få løst problemer i forbindelse med digital signatur, men det er
> jo også et udemærket formål.
>
> Kunne man evt. forestille sig, at det ville være ret let at få startet
> en liste for en prøveperiode på en måned eller to, med risiko for at den
> bliver lukket igen på grund af manglende aktivitet? Indlæg kunne jo få
> klistret en signatur på, som advarede om at dette var en test-liste, og
> at dens videre eksistens ville blive taget op den og den dato.

Det er alt for meget at gøre ud af det efter min mening, hvis der er
nogen der inderligt ønsker en ny gruppe skal de da også have love til det.

Grupper helt uden uden aktivitet kan der med mellemrum rydtes op
af bestyrelsen.

Omkring PHP mener jeg at det er overflødig, der er ikke vildt meget aktivitet i
programmerings-gruppen hvor PHP-snak hører hjemme.

På den anden side kan man jo sig at når C og Perl har deres egen grupper så
skal PHP også have lov til det.

NB. Er der nogen der ved hvad der er blevet af mail-statestikkerne på
tilmeldingsiden, de står allesammen i 0-email om måneden uanset-gruppe.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk