Re: [FORENING] Ny news-liste - hvad skal der til

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> Det kan være trafikspørgsmål; et bestemt emne er for dominerende

På den anden side mener jeg at en tom gruppe skader mere end den
gavner. En tom gruppe virker skræmmende på nye deltagere og
eksisterende deltagerer vil sive væk fra gruppen.

Jeg ryder til tider op i listen af grupper jeg følger og så ryger der
let en tom gruppe med. Hvis jeg følger tin via mailling lister ender
tommer grupper ofte i en stor misc-folder med usorteret post der ikke
er sendt til en af mine emailadresser. (Skridtet lige over min
spamfolder).

> Det kan også være noget med at et emne ligger og roder i et grænseområde
> mellem to eksisterende grupper

Oprettelse af grupper øger også let grænseområderne. Igen vil en ikke
helt afgrænset gruppe let kunne skade mere end den gør gavn, specielt
hvis den bliver udskilt fra en i forvejen ikke særlig trafiktung
gruppe.

Trafik er også med til er definerer gruppen emneområde. Jo mindre
trafik der er jo mere udefinerbart er emneområdet.

> Omkring PHP mener jeg at det er overflødig, der er ikke vildt meget
> aktivitet i programmerings-gruppen hvor PHP-snak hører hjemme.

Enig. På den anden side er PHP et godt veldefineret emneområde og
gruppen vil derfor ikek skabe så stort et grænseområde og usikkerhed
om hvor ting høre hjemme.

Men selvom to emneområder let lader sig adskille, så kan de have godt
af at leve i symbiose i samme gruppe. Jeg ville i hvert fald finde det
frugbart at diskuterer perl, Ruby og Python i samme gruppe (hvis folk
er gamle nok til at holde flamewars ude af de daglige
diskussioner). Til dels ville PHP og tcl nok også være godt i samme
gruppe.

> På den anden side kan man jo sig at når C og Perl har deres egen grupper så
> skal PHP også have lov til det.

Det synes jeg til gengæld er et rigtig dårligt argument. Så så jeg
hellere at vi nedlagde cprog- og perl-gruppen. Det ville efter min
mening ikke skade særlig meget.

--
 Peter Makholm     |               Vi smider blade allesammen - hele tiden
 sslug@sslug |                      som et konstant spirende efterår