Re: [FORENING] Ny news-liste - hvad skal der til

On Tue, 07 Oct 2003 14:19:29 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> [...]
> tommer grupper ofte i en stor misc-folder med usorteret post der ikke
> er sendt til en af mine emailadresser. (Skridtet lige over min
> spamfolder).

> Oprettelse af grupper øger også let grænseområderne. Igen vil en ikke
> helt afgrænset gruppe let kunne skade mere end den gør gavn, specielt
> hvis den bliver udskilt fra en i forvejen ikke særlig trafiktung
> gruppe.
>
> Trafik er også med til er definerer gruppen emneområde. Jo mindre
> trafik der er jo mere udefinerbart er emneområdet.

Det er jeg enig i.  Det er en interessandt aspekt der skal med i
overvejelserne

> Enig. På den anden side er PHP et godt veldefineret emneområde og
> gruppen vil derfor ikek skabe så stort et grænseområde og usikkerhed
> om hvor ting høre hjemme.

Og så alligevel hvornår er et spørgsmål rent algoristmisk, og hvornår er det
PHP relateret.

> Men selvom to emneområder let lader sig adskille, så kan de have godt
> af at leve i symbiose i samme gruppe. Jeg ville i hvert fald finde det
> frugbart at diskuterer perl, Ruby og Python i samme gruppe (hvis folk
> er gamle nok til at holde flamewars ude af de daglige
> diskussioner). Til dels ville PHP og tcl nok også være godt i samme
> gruppe.

> Det synes jeg til gengæld er et rigtig dårligt argument. Så så jeg
> hellere at vi nedlagde cprog- og perl-gruppen. Det ville efter min
> mening ikke skade særlig meget.

Hæ, hæ helt enigt , et rigtigt børneargument "Når de må så vil vi også have lov"
Jeg tog det mest med for at tilkendgive at min grundholdning er den at jeg ikke
synes at vi skal bruge alt for meget energi på at nægte folk en ny gruppe.

Det kan selvfølgelig være en farlig politik, da dåligt og uklart gruppeheraki
kan sænke aktivitetsniveauet og skræmme folk væk, som du selv er inde på.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk