Re: [FORENING] Ny news-liste - hvad skal der til

Peter Makholm wrote:

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

Jeg vil med sikkerhed ikke følge nogen af listerne, men det gør nu
ikke, at jeg er imod at de eksisterer.

Jeg kan simpelthen ikke se hvad du argumenterer for og hvad dine
argumenter er. Har jeg misforstået noget?

Mange små lister er ikke noget problem. Vil man finde noget søges der gennem alle lister.

Det er en fordel, at man ikke skal læse uden om tråde med uvedkommende ting - læs tråde om fremmede sprog.

Dit synspunkt er - som jeg læser det - at der er gennerelle programmeringsemner, som man kan have glæde af at læse om i forbindelse med alle sprog. Det er jeg ikke uening med dig i, men jeg tror bare ikke at det opvejer fordelene ved en opdeling efter sprog.

Det har også været fremme, at svagt trafikerede lister ikke er et gode. Jeg ser ikke det store problem ved at en liste ikke bruges så meget - måske fordi jeg læser fra news-serveren og derfor ikke går ind i sslug-xx hvis der ikke er kommet noget nyt og ulæst.

De der læser som mail, kan lettere sortere deres indlæg selv, hvis de kommer fra forskellige lister.

Og så også lidt, at det i min opfattelse er bestyrelsens opgave at administrere, ikke cencurere. Hvis et emne falder indefor sslugs naturlige område (det bør bestyrelsen vogte over) bør den oprettes - bare fordi der er nogle der ønsker det.