Re: [FORENING] Ny news-liste - hvad skal der til

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

Klavs har allerede kommenteret det meste, så jeg vil gøre det kort.

> gode. Jeg ser ikke det store problem ved at en liste ikke bruges så
> meget -
> måske fordi jeg læser fra news-serveren og derfor ikke går ind i
> sslug-xx hvis der ikke er kommet noget nyt og ulæst.

Jeg vil faktisk påstå at folk der bruger news i højere grad vil
forsvinde fra en tom gruppe. Det skyldes at de mere ser gruppens
eksistens end folk der bare ikke får nogle mail.

Jeg følger en række maillinglister der ikke ville have overlevet
sidste oprydning hvis jeg havde læst dem over nntp. Jeg har bare ikke
giddet at finde en gammel mail frem for at finde ud af hvordan jeg
unsubscriber og hvilken adresse jeg er tilmeldt med. Nu ryger de bare
ned i en catch-all folder som jeg kun skimmer.

> Og så også lidt, at det i min opfattelse er bestyrelsens opgave at
> administrere, ikke cencurere. Hvis et emne falder indefor sslugs

Det er simpelthen så dumt et argument at jeg vil kommenterer det
selvom Klavs allerede har gjort det. Det er ikke censur at henvise et
emne til en eksisterende liste. Censur er at, med *magt*, fjerne
*muligheden* for at diskutere et givent emne.

Jeg har heldigvis aldrig hørt at der skulle være gennemført censur på
sslugs lister. Jeg ville blive forfærdet hvis folk bare tænkte den
tanke.

Jeg kan simpelthen finde ord der udtrykker min afsky for den tanke at
det skulle være censur at undlade at oprette en liste med den
argumentation at emnet havde bedre af at blive diskuteret
andetssted. Det er virkelig mit håb at jeg har fejllæst dig.

> naturlige område (det bør bestyrelsen vogte over) bør den oprettes -
> bare fordi der er nogle der ønsker det.

Også selv om det er til skade for andre?

Hvorfor denne blinde opretten af grupper uden at tænke sig om?

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 sslug@sslug |                                     breaks your heart