Re: [FORENING] meningsmåling dedikerede lister0v1.

On Thu, 9 Oct 2003 22:19:59 +0200
donald_j_axel <sslug@sslug> wrote:

>    Jeg stemmer for dedikerede lister, specielt oprettelse af PHP list
>
>       Argumenter:
>         PHP er en væsentlig Open Source manifestation.

Øhh, hvordan er det et argument for en ny liste kun til PHP?
Postfix er en væsentlig Open Source manifestation. Ligeledes er Python,
RedHat Linux, Gentoo Linux osv. Vil du have en seperat liste til
allesammen? Jeg mener ikke vi kan forsvare at have en .c, .perl, .php
liste, uden også at have en .python, etc. liste. Gyldig argumentation
for seperat PHP liste er IMHO at der er rigtig meget snak om lige det
emne på sslug.programmering - hvilket var den argumentation der har
været dominerende når nye lister er dukket op.

>         Sondering tyder på, at der er interesse for en liste.

Det er nemt at sige at behovet er der, men jeg kan ingen beviser se. Jeg
er næsten den der har skrevet flest indlæg på sslug.prog vedr.
PHP (og det er ikke mange :) hvilket jeg slet ikke forstår, hvis
interessen er så stor for en liste.

>         Behageligt hvis man er interesseret i begrænset antal emner.

Øhh, det tror jeg ikke flertallet af dem der spørger synes. Min
opfattelse er at vi opnår en dårligere vidensdeling, fordi folk ikke
gider at være på alle listerne.

>         Søgemaskine argument.

Øhh? uanset hvor posts er, dukker de op når jeg skriver php i min
søgesti - jeg kan ikke se argumentet.

>         Nemt med NNTP.

Med 33 lister - og hvis vi følger denne argumentation for endnu en
liste, vil vi snart have 20+ flere lister (dvs. over 50) til div. ting
der bare må have deres egen liste.
Ærligt talt, synes jeg der er vist et større behov for f.ex. en
sslug.teknik.mail liste, til spørgsmål vedr. mailservere, pop3/imap
etc.

>         Inaktive lister dør af sig selv.

Og? så lad os lave dem allesammen (sslug.programmering.python,
sslug.teknik.redhat, .gentoo, .debian ...) og lade dem der ikke bruges
dø ud?

>      Argumenter imod:
>         Oprydning, så al programmering samles på en liste.
>         Der er for mange lister.
>         Der er ikke trafik på nogle af listerne.

Se dette synes jeg er vægtige argumenter :)

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, sslug@sslug, http://www.EnableIT.dk

See our new managed CMS Hosting Service at http://www.VirkPaaNettet.dk

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."