Re: [FORENING] meningsmåling dedikerede lister 0v1.

Klavs Klavsen wrote:

Sondering tyder på, at der er interesse for en liste.

Det er nemt at sige at behovet er der, men jeg kan ingen beviser se. Jeg er næsten den der har skrevet flest indlæg på sslug.prog vedr. PHP (og det er ikke mange :) hvilket jeg slet ikke forstår, hvis interessen er så stor for en liste.

Det er desværre ikke indlysende at sslug.prog er en programmeringsliste, og da slet ikke for webprogrammering.
Det er mit bud på hvorfor der ikke er stor php-trafik på listen.

Behageligt hvis man er interesseret i begrænset antal emner.

Øhh, det tror jeg ikke flertallet af dem der spørger synes. Min
opfattelse er at vi opnår en dårligere vidensdeling, fordi folk ikke
gider at være på alle listerne.

Ikke enig. Er man interesseret i webprogrammering og ikke app-programmering er det da irreterende med al den anden "spam" om c, c++ osv....
Hvis man derimod er interreseret i al det andet er det vel ikke det store problem at tilmelde en ekstra liste.

Søgemaskine argument.

Øhh? uanset hvor posts er, dukker de op når jeg skriver php i min søgesti - jeg kan ikke se argumentet.

Heller ikke jeg.

Nemt med NNTP.

Med 33 lister - og hvis vi følger denne argumentation for endnu en liste, vil vi snart have 20+ flere lister (dvs. over 50) til div. ting der bare må have deres egen liste.

Hmm.. Og?

Ærligt talt, synes jeg der er vist et større behov for f.ex. en
sslug.teknik.mail liste, til spørgsmål vedr. mailservere, pop3/imap
etc.

Enig. Det er tilsyneladende ikke indlysende hvad sslug.netvaerk er til.

Inaktive lister dør af sig selv.

Og? så lad os lave dem allesammen (sslug.programmering.python, sslug.teknik.redhat, .gentoo, .debian ...) og lade dem der ikke bruges dø ud?

Det er ikke et argument.. ahh.. jo måske med hensyn til Gentoo fordi der er så meget anderledes med den, men alt ialt er der nok for få forskelle til at trække det.

    Argumenter imod:
       Oprydning, så al programmering samles på en liste.

Det giver efter min mening kun en lille fordel for dem der synes det er sjovt at følge med i alle programmeringssprog.

Der er for mange lister.

Hvordan det? Kan jeres newsreader ikke abonnere?

Der er ikke trafik på nogle af listerne.

Det er syndt.

Se dette synes jeg er vægtige argumenter :)

Ok. - Det gør jeg ikke :-)

Mvh.
--
Rune Z.