Re: [FORENING] meningsmåling dedikerede lis ter 0v1.

On Fri, Oct 10, 2003 at 18:58:29 +0200, E. Sjørlund wrote:

> Det er jo netop der bestyrelsen burde have nogle klart formulerede
> retningslinier, som man kunne rydde op i listerne efter.
> Jeg er helt enig med dig og andre i at helt eller delvist døde lister
> ikke er til gavn for nogen, men ikke i, at man da bare kan begynde at
> skrive løs på en eksisterende liste - det virker ikke for alle.

Traditionen i SSLUG (med nogle undtagelser) har hidtil været at man
lidt anarkistisk blot bruger den liste der passer bedst til emnet.
Så vil det med tiden vise sig om der er nok i emnet og om det er
nædvendigt med en separat liste

> Du, jeg og andre kan da godt være skeptiske overfor ideen om en liste om
> det ene eller andet emne, men skal den skepsis bruges til at rydde op
> eller til at forhindre?

Der er jo ingen der forhindrer at sslug.prog anvendes til PHP,
det anvendes  den jo allerede til i forvejen.
Så jeg har lidt svært ved at se problemet på nuværende tidspunkt.

> Prøv at sammenligne med bøgerne. Det går ret nemt at få startet et nyt
> bogprojekt, og jævnligt medfører det faktisk en ny bog, mens det altså
> andre gange bliver ved den gode ide. Her kunne man jo også bare finde en
> af de eksisterende bøger, og begynde at skrive løs - det er bare ikke
> helt det samme.

Jo men mange af bøgerne er jo udsprunget af en eksisterende linuxbog,
og i nogle tilfælde startet af nogle få entusiastiske forfattere.

Det kan dog ikke sammenlignes med postlister hvor en stor del
af resourcerne er mængden af sammenlagt viden (antal aktive læsere
der kan svare på spørgsmål).

--
mvh Frank Damgaard  |