Re: [FORENING] meningsmåling dedikerede lis ter0v1.

On Fri, 10 Oct 2003 20:04:56 +0200
Rune Zimmermann <sslug@sslug> wrote:

> Nu har tiden det også med at ændre mange ting.
> - men ok.. videre.. vi kan ikke bliver ved med at diskutere dét. Vi
> når jo ingen vegne.

> Det er svært at spå om fremtiden, nogen gange må man tage en chance.
>
> Peter Makholm kom faktisk med et enkelt interessant synspunkt :-)
> En gennemgribende omrokering af listerne.
> Det ville jeg gerne diskutere. De er desværre ikke alle lige
> indlysende.
>
> Nu har jeg ikke lagt den store tankevirksomhed i det, men kunne man
> forestille sig noget i retning af:
>
> sslug.mail (mailserver incl. procmail og lign.)

Den kan jeg se logikken i - det var da også mig der nævnte at der var
mere logik i at have en sådan, end sslug.programmering.php ;)

> sslug.web (webserver incl. webprogrammering)

Se det vil jeg kalde rodet. Så hvis jeg vil ind og have hjælp til apache
eller en anden webserver og dens 117 moduler, så kan jeg også risikere
at se tale om php/python/perl programmering, da de jo alle har bl.a. et
modul til apache og dermed bruges i sammenhæng med web programmering?

Det er IMHO helt skævt. System administration og programmering for sig
lyder mere logisk.

> sslug.novice (som idag)
> sslug.teknik (det der ikke umiddelbart bliver dækket af ovns.)
> sslug.programmering (app-programmering)
> Osv..

Her mener jeg al programmering bør være i. Jeg kan ikke se den store
forskel på app/script programmering og web programmering. Der er nogle
små forskellige mht. cookie og sessionshandling i web, og ellers er de
ens, medmindre man tager gui-programmering, såsom qt etc. programmering
med, men igen er det jo også forskelligt fra f.ex. bash.

> <pause>
>
> ok... så er jeg klar til at blive slagtet.. :-)

Jeg er ked af hvis du føler vi har slagtet dig og dit foreslag på nogen
måde. Jeg er sikker på at ingen her, ønsker noget ondt og ikke har noget
imod at du brænder for en sag, det er det der gør vi alle er her. Du må
til gengæld huske på, at mange her har en erfaring med hvordan
forskellige lister har fungeret, og jeg må indrømme at den måde det
hidtil har fungeret på, hvor et emne fik sin egen liste, hvis der
var tilstrækkelig meget snak om det,
lyder på mig som den eneste mulige måde det kan fungere på. Hvis der er
så stort et behov for at snakke PHP(jeg er også bl.a. PHP-programmør, og
har da også spurgt lidt en gang imellem, så jeg mener bestemt PHP
hører under noget man kan snakke om på SSLUG's lister), så kan jeg ikke
se hvorfor det ikke er foretaget på sslug.prog?

Jeg kan sagtens se at det er lidt forvirrende at sslug.prog.perl og
sslug.cprog findes og de er efter min mening også overflødige og bør
alle samles i en liste, kaldet sslug.programmering som jeg også
foreslog tidligere.

På den måde kan ingen ihvertfald tage den uheldige fordeling af
programmeringslister som et udtryk for at vi forfordeler perl og c eller
lign hos SSLUG.

Det er helt fint at ville rydde op i alle listerne, men jeg synes vi bør
starte med programmering og så er alle velkomne til at lave et oplæg til
alle listerne hvis de ønsker det, da teknik/netværk klart kunne tåle at
blive opdelt mere logisk.

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, sslug@sslug, http://www.EnableIT.dk

See our new managed CMS Hosting Service at http://www.VirkPaaNettet.dk

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."