Re: [FORENING] meningsmåling: listeoprydnin g

On Sat, Oct 18, 2003 at 21:05:14 +0200, E. Sjørlund wrote:

> [...]
> de ønsker at danne en liste, og at de skal have mulgheden for at gøre
> det fra start, og ikke kun som konsekvens af en masse traffik.

> Hvis formålet "ikke at sprede viden" forhindrer at viden kommer frem er
> det jo noget uheldigt.
> Du går stadig uden om den pædagogiske effekt dert er i at få sslugs
> anerkendelse i form af en egen liste, når man gerne vil i gang med noget
> nyt. (Php er ikke særlig nyt, men det er nyt at kunne koncentrere
> snakken om det på en liste, og det er det, der er ytret ønske om).

Jo men hvis det der er behov for er sslug-lokal-studiegruppe-i_PHP
så syntes jeg at det skal være hvad der ønskes, og ikke sslug.php
da php i forvejen er dækket af sslug.prog.

> Jeg har på intet tidspunkt talt for at gennemføre en opdeling bestemt
> fra oven. Som billedet tegner sig her på listen, er C og perl listerne
> på vej mod nedlægning, og php det eneste emne, der søges en ny liste til.
> Jeg tror ikke på, at en regel som den jeg har foreslået vil medføre en
> masseopsplitning. Det at et antal sslugger skal finde sammen om at ønske
> det vil være en ganske god barriere mod det rene anarki.

Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor man ikke bruger sslug.prog
og så udfra dette senere kommer med ønske  om sslug.programmering.php

> Som jeg ser en god udvikling vil den generere viden, som andre
> efterhånden vil komme til at nyde godt af.
> En dårlig udvikling vil være, hvis det viser sig, at samme gruppe
> medlemmer blot ønsker at kunne spørge, men ikke selv er villig til at
> bruge tid på at svare.

netop. derfor er det bedre at starte med PHP der hvor det i forvejen
anvendes, og så derfra foreslå og evt. fp oprettet en egen PHP liste.

> Risikoen for at spilde administratorernes tid er klart til stede. Jeg
> ser bare også chancen for at få noget godt i gang.

det er ikke administration der er problemet, men at "folk" falder
fra når lister oprettes og nedlægges med 6mdr mellemrum
uden grundige overvejelser.

> Næ, men der har været en foresp. om at oprette en dedikeret php-liste.

men hvorfor har sslug.prog ikke været anvendt som en start ?

> Hvorfor nu det?
> Husk nu lige, at det ikke er mig, der vil en ny liste - jeg vil bare
> gerne, at sslug som sådan var lidt mere åben for muligheden for at nogle
> medlemmer der ønsker det kan få lov at prøve deres ide efter.

Hvis nogen ønsker  en social liste til givne opgaver så er
det ikke et problem i dette. Men evt. at det skal gå ud
over andre eksisterende tekniske lister er ikke heldigt.

> Det er nok her vandene skilles. Du har (som jeg ser det)
> administratorens synspunk: "Hvis der er et behov skal vi nok opfylde
> det", mens jeg hælder mere til "Hvis nogen mener at de har et behov, så
> lad dem efterprøve det i praksis".

nej det har du misforstået, det er ikke administration der er problemet.
Admin kan sikkert nok overtales til at oprette og nedlægge et dusin
lister hver uge....
Det er os brugere samt det tekniske niveau på listerne der bliver tabere
og for mange og uigennemtænkte ændringer.

> Egentlig er der jo ikke nogen stor og dyb modsætning, begge dele kan vel
> leve muntert samtidigt på sslugs news-server.

jeg syntes bare at man skal gøre tingene i den rette rækkefølge.
f.eks. sslug.php har indlydelse på sslug.prog så ønsket bør
starte fra bla. brugerne af  sslug.prog

--
mvh Frank Damgaard  |