Re: [FORENING] meningsmåling: listeoprydnin g

Frank Damgaard wrote:

Jo men hvis det der er behov for er sslug-lokal-studiegruppe-i_PHP så syntes jeg at det skal være hvad der ønskes, og ikke sslug.php da php i forvejen er dækket af sslug.prog.
Jeg tror at geografien kommer i vejen i dette tilfælde. Listerne er jo dejligt fri for den slags begrænsninger. Men iøvrigt skal jeg ikke gøre mig klog på php-folkets begrundelser.

Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor man ikke bruger sslug.prog og så udfra dette senere kommer med ønske om sslug.programmering.php
Der var jo en optælling, som viste at der faktisk havde været en del sp. med php i emnet - jeg tror at vi allerede er nået til "senere" (men jeg er altså stadig ikke en af dem der ønsker netop denne liste)

Hvis nogen ønsker en social liste til givne opgaver så er det ikke et problem i dette. Men evt. at det skal gå ud over andre eksisterende tekniske lister er ikke heldigt.
Jeg taler ikke om en social liste, jeg taler om en pædagogisk mere end trafikmæssigt begrundet listeoprettelse. Når listen kører skal den da leve op til de krav, der må sættes til enhver liste.

Det er nok her vandene skilles. Du har (som jeg ser det) administratorens synspunk: "Hvis der er et behov skal vi nok opfylde det", mens jeg hælder mere til "Hvis nogen mener at de har et behov, så lad dem efterprøve det i praksis".

nej det har du misforstået, det er ikke administration der er problemet.
Admin kan sikkert nok overtales til at oprette og nedlægge et dusin
lister hver uge....
Det er os brugere samt det tekniske niveau på listerne der bliver tabere
og for mange og uigennemtænkte ændringer.
Jeg kan lige her og nu kun komme i tanke om et medlem, som ville forsøge at få oprettet lister i flæng - det er ham der er "undtalelsen der bekræfter reglen". Jeg tror ganske enkelt ikke på, at man kan samle fem medlemmer bag en anmodning om en ny liste uden at alle fem ville gå ind for sagen med seriøsitet.
Af den grund tror jeg heller ikke, at der er en ret stor risiko for det du frygter.

Jeg kan give dig signatur-listen som et eksempel jeg har haft inde på livet.
Jeg var med til mødet der startede det hele og med i kanten af udviklingen og skriverierne. Jeg har en helt klar erindring om hvor meget det betød for mig, at sslug bakkede op om projektet med en liste.
Det er altså ikke uden betydning, at en flok mennesker man iøvrigt respekterer og hygger sig med bakker op bag ens ideer.
Det er den effekt jeg mener, at sslug bør søge at forstærke ved at gøre det relativt let at få sat gang i en specialliste.

Egentlig er der jo ikke nogen stor og dyb modsætning, begge dele kan vel leve muntert samtidigt på sslugs news-server.

jeg syntes bare at man skal gøre tingene i den rette rækkefølge.
f.eks. sslug.php har indlydelse på sslug.prog så ønsket bør
starte fra bla. brugerne af sslug.prog

Jeg ser bare to rækkefølger, det er den eneste forskel;-)