Re: [FORENING] Forslag til ny liste struktur

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> Fordelen ved ovenstående er at vi har mulighed for at differentiere
> vores listepolitik i forhold til opprettelse og nedlæggelse af nye
> lister. F.eks. på følgende måde

Jeg mener at det er vigtigt at indse at de forskellige typer af lister
ikke nødvendigvis er tjent med samme sæt retningslinjer for oprettelse
af nye lister. Jeg mener dog ikke nødvendigvis at det er nyttigt at
lade det fremgå hierarkisk af navnet.

Skal man bruge din klassificering så skal .alpha, .emacs og .vi op blandt
assistance-grupperne. .locale-gruppen er jeg i tvivl om. Desuden ser
jeg lidt en opslitning mellem aktivitets-grupper og projekt-grupper.

> Hele debattet tog sit udgangspunkt i et ønske om en PHP-liste, så
> hvidt jeg forstod for at få nogen mere gang i sagerne. Jeg ser ikke
> nogen problem at nogen kunne ønske at oprette en PHP-liste under en
> aktivitets-gren, det forstyrrer ikke strukturen

Det er jeg uenig i. Jeg vil mene at det slår hele strukturen i stykker
at pludselig lægge en teknisk gruppe ind under
aktivitetshierarkiet. Jeg opfatter primært ønsket som en PHP-gruppe
som et sted man vil diskuterer PHP og ikke aktiviteter. Det vil altså
direkte være misvisende ikke at placere den blandt
assistancegrupperne.

Hvis hovedgrunden til at kalde det en aktivitetsgruppe er at det gør
den lettere at oprette så er det et problem i dit forslag.

Jeg frygter at det vil kunne komme til at udvikle sig til en en modle
med grupper i to forskellige klasser. Grupper bliver først oprettet
under .aktiviteter under et eller andet påskud og så kan de senere
blive opgraderet til en Rigtig Gruppe(tm) under
assistance-hierarkiet. Det finder jeg skidt.

> små-måder og store møder, og i det hele taget nørde lidt.  Vi haft
> tidligere haft små-grupper(ikke lister) der beskeftigede sig med
> henv.  LISP og Ada. De ville måske også kunne have haft glæde af en
> deres egen aktivitets.

Jeg ser heller at den slags er en integreret del af foreningen. At
folk tør sige: 'Ja, vi koder Lisp kom og leg med os' istedet for at
gemme sig på smålister. Det vil sige hæftigt proklammere på
sslug.moede at 'nu laver vi et møde og regner med at snakke om det og
det (og hvad der ellers falder os ind)' og efterfølgende sneder en
mail med 'vi enten altså at bruge tiden på det og det vildt
fantastiske emne'. Og så bruge den generelle gruppe til de tekniske
udredelser mellem møderne.

Jeg tror både Ada- og Lisp-folkene var/er nogenlunde gode til at bruge
sslug.prog. Det er nok mere proklamationerne på sslug.moede jeg
savner. (Ret skal være ret, jeg taler for meget med dig og sparre uden
for listerne til at jeg ligefrem savner Ada. Det er mere konceptet i
det hele).

Rent generelt var vi engang ganske gode til for det meste at få lavet
et ret uformelt referart af hyggemøderne. Kort om hvor mange der var,
lidt om alle disse spontane ideer som ikke er en del af talerens
slides og hvad der nu bliver diskuteret i plenum uden for den
egentlige dagsorden og ikke mindst en alle de url'er som kun bliver
skrevet på tavlen eller slet ikke bliver nedskrevet nogen steder.

Det er synd at vi ikke får det gjort mere.

Nå, men det var et sidespor fra liste-debatten.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |     IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying