Re: [FORENING] SSLUG og patenter

On Fri, 24 Oct 2003 14:25:05 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> http://www.sslug.dk/emailarkiv/announce/2000_12/msg00004.html
>
> Følgende forslag blev nedstemt:
>
>   "Det er SSLUG's erklærede politik at være imod patenter på
>   programmel. Dette gælder også patenter der kun gælder en kort
>   årrække. Fx 2-3 år."
>
> Følgende forslag blev vedtaget:
>
>   "Årsmødet bifalder bestyrelsens arbejde mod softwarepatenter og
>   anbefaler bestyrelsen at fortsætte kampen."
>

> http://www.sslug.dk/emailarkiv/announce/2002_11/msg00004.html
>
> Følgende forslag blev vedtaget:
>
>   "Årsmødet anbefaler bestyrelsen at modarbejde lovgivning omkring
> [...]

Det er rigtig at det er en vag formulering, men at den ikke skulle binde ud
over næste bestyrelsesvalg er jeg uening i. Den binder ikke bestyrelsen
i detaljeret form. Men jeg mener nok at den binder bestyrelsen i den forstand at
bestyrelsen ikke uden videre kan antage det modsatte synspunkt.

Man kan sige at Kelds formulering binder formelt mens  den vedtagne(der i øvrigt
er min) binder politisk.

Men du har da ret forstået på den måde at det er bestyrelsen der fortolker både
vedtægter og medlemsmødebeslutninger, de kunne således formelt fortolke
vedtagelsen som værende for gammel eller irelevant "vi har en ny situation bla
bla ".

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk