Re: [ANNOUNCE] Referat fra medlemsmøde d. 27/9-03 i Lund

On Mon, Oct 27, 2003 at 10:59:09AM +0100, Gitte Wange wrote:
> Referat af medlemsmøde lørdag d. 27. september.
>
> 4. Åbne standarder
> ----------------------------
>     Peter Toft foreslog at foreningen sætter på åbne standarder.

Det burde nok være noget med "sætter fokus på åbne standarder."

>     Gitte Wange fortalte om et møde hos Videnskabsministeriet (VTU). De
> er positive over for budskabet om åbne standarder, men vi skal være
> indstillet på at det tager lang tid inden budskabet siver ned gennem
> organisationen
>     Der var en snak om hvordan vi fokuserer Linux i forhold til åbne
> standarder. Konklusionen blev at vi over for myndighederne skal
> fokusere på åbne standarder.

Jeg omtalte denne nye fokusering fra en af verdens største Linux-
brugergrupper for en af de ledende amerikanere inden for ISO
standardisering af operativsystemer og programmeringssprog, Rex Jaescke.
Han sagde at det ville være godt at se initiativer på området fra
sådanne linux-brugergrupper, i form af et skriftligt indlæg.
ISO holder et møde i Japan 3-5 februar næste år, hvor man vil diskutere
standardisering af Linux i ISO (i samarbejde med bla. Free Standards
Group FSG). Jeg regner selv med at tage af sted til dette møde, og DKUUG
har besluttet at invitere til det næste møde om dette, hvis der bliver
et.

Hvis SSLUG er interesseret i at bidrage om dette, er jeg villig til at
komme med gode råd derom.

Hilsen
Keld