Opstilling til bestyrelsen

Jeg er både af medkandidater og ikke-kanddater blevet spurgt om
hvorvidt jeg stiller op til bestyrelsesvalget. Jeg vil derfor hermed
melde min kandidatur.

Jeg gider ikke at finde på noget nyt og genialt i år, så det følgende
er bare et sammenklip af mine opstillingsannoncweringer fra de sidste
to år (med stavefejl og det hele):

[2001]
  Det centrale omdrejningspunkt i SSLUG er primært styresystemet Linux
  og de dertil hørende programmer. Interessen for Linux og hvad det
  kan bruges til er hvad vi har tilfælles. *Dernæst* kommer en
  ideologi (open source), en række politiske ønsker, en fælles
  kulturel forståelse samt ønsket om fester med fri bar.

  Man kan sagtens være Linux-bruger uden at være tilhænger af open
  source-tankegangen som den ultimative udviklingsmetode. Man kan også
  sagtens være open source-tilhænger uden at dele de i SSLUG udbredte
  holdninger til politiske sager. Man er ikke nødvendigvis imod
  statslig overvågning af internettet eller softwarepatenter fordi man
  er tilhænger af open source som udviklingsmåde.

[2002]
  Jeg ønsker at SSLUG skal være en bred Linux-forening med Linux som
  den altoverskyggende fællesnævner. Jeg ønsker at SSLUG skal være
  *stedet* hvad enten ens interesse i Linux er opensource-tanken eller
  man primært ser Linux som et stabilt grundlag for ens kommercielle
  produkt.

  Foreningnen skal være åben over for alle interesser i Linux.

[mere 2002]
  Bestyrelsens rolle i dette er at kunne stå i midten og altid hjælpe
  de rigtige folk sammen. Både inden for foreningen, men også når folk
  uden for foreningen vil have kontakt med linux-folk. Derfor er det
  vigtigt med en bestyrelse der dækker over et bredt spektrum af
  foreningens interesseområder.

  (Heri ligger også at vi skal være gode til at integrerer nye
  medlemmer i foreningen.)

[2001]
  SSLUG fungerer tilsyneladende godt i øjeblikket. Maillinglisterne
  virker godt (af hvad jeg følger), vi har nogle gode møder i
  København og er ved at stable en ny forhåbentlig god konference på
  benene. Møderne i Malmø er heller ikke dårlig besøgt, men jeg har
  ikke så god tjek på hvordan styringen af dem går.

[Og det tilsvarende afsnit fra 2002]
  Der er nogle små gnister men basalt set kører SSLUG fantastisk
  godt. Vi har nogle utrolig gode maillister, vi holder ufattelig
  mange gode møder med rigtig kompetente foredragsholdere,
  linuxbøgerne er af utrolig kvalitet og der bliver lagt mærke til os.

[Og endelig 2001]
  Jeg vil godt være med til at tage ansvar for at SSLUG fortsat er en
  stærk teknisk forening og stiller derfor op til det kommende
  bestyrelsesvalg.

[Selv signaturen er genbrug fra 2002]
--
 Peter Makholm     |        We constantly have to keep in mind why natural
 sslug@sslug |    languages are good at what they're good at. And to

[2001: http://www.sslug.dk/emailarkiv/misc/2001_10/msg00503.html]
[2002: http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_10/msg00113.html]