Re: [FORENING] Medlemsliste

On Sat, Nov 29, 2003 at 14:18:32 +0100, donald_j_axel wrote:

>    STATUS:
>
>    Jeg har ikke en medlemsliste og kan ikke skrive den ud.
>
>    Desværre har jeg heller ikke fået set på valgprogram scripts,
> men som Frank siger, så er det nok det mindste af det.
>
>    Men vi skal have en computer, en medlemsliste og sedler?
> Kan vi klare os med almindelig afstemning?

Det tager længere tid med manuel optælling. Havde Keld sidst ikke
også prøvet valgprogrammet?
(det er mest opsætning af apache der kan drille hvis rettigheder
ikke er korrekt til hvor programmer og fil installeres
 jeg plejer at oprette en bruger "valg" og anvende ~/public/html
 se Readme.txt)

Det er dog hurtigt at udskrive stemmesedler udfra kanditatlisten,
jeg kunne gøre det, men det bæør være nogen der ikke er kandidat
til bestyrelsen. Det er ellers  blot at lave kandidater.txt:
...snip....
Erik Josefsson
Frank Damgaard
Gitte Wange
Henrik Christian Grove
Jacob Sparre Andersen
Klavs Klavsen
Peter Makholm
Poul-Erik Andreasen
Thomas Alexander Frederiksen
Samps Na
...snip....

kalde awk programmet:
$ awk -f stemmeseddel-tex.awk stemmeseddel-prototype.tex >  stemmeseddel.tex

check at ssluglogo.eps eksisterer og ret med teksteditor i .tex filen
til ønsket antal stemmesedler, f.eks. 80, så det rettes i linie ca. 13:

....snip
% Hvor mange stemmesedler skal vi bruge?
\count255=80
...snip

$ latex stemmeseddel.tex
$ dvips -ta4 -o stemmeseddel.ps stemmseddel.dvi

For at få 4 stemmesedler på en side:
$ psnup -4 stemmeseddel.ps > stemmeseddel_all.ps

Så er det blot at udskrive og klippe op. Sedlerne har et løbenummer som
ekstra kontrol i programmet så samme stemmeseddel ikke kommer med 2 gange.

Skal der bruges en "adgangseddel/stemmeseddel" til afstemning af
punktet om postlister (nedlæggelse/omdøbe) så kan tekst i
"adgangseddel.tex" tilrettes og på samme måde som ovenfor
til NN exemplarer og udskrives 4 på en a4.

Så det at lave stemmesedlerne burde være til at overkomme.

--
mvh Frank Damgaard  |