Re: [FORENING] Re: Nyhedsbrev, december 2003

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> På mig virker det lidt som om bestyrelsen gerne ville gøre en indsats for
> sikkerheden på www.sslug.dk (og ros til bestyrelsen for dette), men ikke
> helt har gjort sig klart, hvor det egentlig battede noget, og derfor gjort
> noget, som man troede havde en reel effekt.

Dette er kun et enkelt, første skridt, hvilket nok burde have stået i
nyhedsbrevet. Det skal følges op af en formuleret politik for hvem der
får konto på www.sslug.dk-maskinen og bedre dokumentation af de
eksisterende brugeres rettigheder og ansvarsfordelingen.

Mange af de ting folk med tiden har haft en konto for varetages/bør
varetages i dag af tyge, der netop er beregnet til at være mere
åben. Men som det er nu er en oprydning en forudsætning for at kunne
gennemfører en fornuftig dokumentation af adgangen.

Til spørgsmålet om hvorvidt dette er noget som bestyrelsen skulle
spilde tid på, så har jeg tidligere snakket med admin-folk om
sagen. Folks kontoer er for kontroversielt til at de bare ville
initiere en oprydning hvorfor jeg gjorde det til en bestyrelsesopgave.

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 sslug@sslug |                                     breaks your heart