Re: [FORENING] SSLUG-forenings stand påLinux-Forum

On Mon, 19 Jan 2004 15:33:25 +0100
Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> wrote:

> Hej
>

> SSLUG  har fået en foreningsstand på Linux-Forum.
> Så er spørgmålet selvfølgelig om der nogen der har nogen
> rigtig gode og visionære ideer til hvad sådan en kunne
> bruges til.

Da der ikke er nogen andre der vil byde ind med noget må jeg jo hellere selv
gøre det.

Et tilbageveændende spørgsmål som også har været oppe for nyligt er
SSLUG's dominierende rolle og om SSLUG størelse er med til at forhindre
mindre lugger i at vinde fodfæste.

Jeg er selv tilbøjelig til at antage det sysnpunkt som også Peter Makholm
er fortaler for nemlig at det primært er et spørgsmål om kritisk masse.
men jeg vil dog gærne nuancere det lidt. Den kritiske masse for en forening
er givethvis ikke nogen kosnstant størrelse og den måde man organiserer tingende
har sandsynlivis en indflydelse. Så hvis man skal have noget op og køre andet
steds skal man måske bare gøre det på en lidt anden måde end den måde SSLUG gør
det.

Min tanke er at vi på forenings standen kunne præsentere en
"start/reformer din egen lokale LUG" workshop.

Det er nemlig klart min opfattelse at SSLUG gerne vil
støtte oprettelsen af nye LUG'er sålænge SSLUG ikke skal
begå "selvmord" at tvivlsom værdi på deres lister.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk