Re: [FORENING] Alt for sent - måske - Tux som bryllupsgave

On Tue, 11 May 2004 22:15:46 +0200 (CEST), Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

Ole Hjorthus skrev:

Idéernes kvalitet er vel subjektiv?

Det siger folk. Jeg tillader mig af og til at mene noget andet.

Ja, mere subjektiv kan man jo ikke være:-)

snip

Jeg ser et principielt problem her. Nemlig "Hvad kan man
tillade sig i SSLUGs navn". Hvis vi ser bort fra
holdningen til monarkiet, indvandring, abort etc. er der
da noget, der fortjener at blive belyst. Eller er jeg helt
ude i den hamp, der er forbudt?

Grundlæggende er det formålsparagraffen du skal kigge på. Der kan argumenteres for at forslaget er en implementering af formålsparagraffen (jeg blev vist ikke engang modsagt da jeg skrev det).

I følge formålsparagraffen ville min "Ned med kongehuset"-aktion da også være i orden:-) Det er jo derfor det er svært.

Som næsten 50årig er jeg for gammel til at tænke "markedsøkonomisk". For mig er holdninger, nej, det skal sgu' skrives med stort, HOLDNINGER, meget vigtige.

I dette tilfælde ser jeg min holdning krænket, fordi jeg som medlem af SSLUG bliver inddraget i en hyldest til en institution, jeg finder afskyelig. Det har aldrig strejfet mig, at jeg som GNU/Linuxbruger skulle komme i den situation, og det irriterer mig at jeg tilsyneladende, når jeg reagerer, bliver betragtet som en provokatør. For i mine øjne er det som nævnt et alvorligt problem.

Ligesom hvis SSLUG uden egentlig forudgående diskussion valgte at støtte Venstre,EU og så videre. Alt sammen med den begrundelse, at det var i overensstemmelse med formålsparagraffen.

Hvis jeg tog ud på Christiania og lavede en Linuxaktion med Knoppix til pseudohippierne, fordi jeg synes
SSLUG bør støtte Christiania og der er så meget opmærksomhed omkring Christiania i øjeblikket, ville der måske også være nogle SSLUG'ere, der fik aftenkaffen galt i halsen!

Så jeg så helst at SSLUG så vidt muligt holder sig neutral.

Kh

Ole