Re: [FORENING] Alt for sent - måske - Tux som bryllupsgave

On Thu, May 13, 2004 at 02:00:15 +0200, Hans Schou wrote:

> En anden ting er at netop en sammenblanding af Skåne Sjælland Linux
> User Group og så kongehuset er malplaceret. Indtil 1658 havde Skåne
> altid været dansk. Så finder nogle konger på at gå i krig mod hinanden
> (jeg mener det var den danske konge der indledte krigen), og så taber
> danskerne, og Skåne kommer under svensk juristiktion. Så i en eller

ovenstående  er vist en lidt omskrevet og kort  historie ?
(se i historiebøgerne efter Frederik III, Korfits Ulfeldt,
 Carl X Gustav, det er en del mere kompliceret,  jeg syntes
 ikke ummidelbart det virker som om Frederik III
 direkte starter krigen)

--
mvh Frank Damgaard  |