Re: [FORENING] Gmane - sslug og Google.

On Tue, Aug 10, 2004 at 06:44:54 +0000, Jesper Krogh wrote:
> Gmane er efterhånden ved at være defakto standard indenfor mail2news
> gateway og der holdes 100% historik på alle artiker. (En tidligere
> efterspurgt feature på SSLUG).

> For at få dette kørende skal admin af listerne kontakte gutten på Gmane
> om at få dem med og overlevere kopier af arkiverne.
> http://gmane.org/import.php -> Import af arkivet

Hvorfor kan arkiverne ikke være hos sslug, det er trods alt
vores lokale arkiver, ikke USENET arkiver?

Desuden formålet med gmane.org ser ikke ud til at være arkiv
for en "forening", fra gmane.org :

 "Free software is mainly developed on mailing lists. Mailing lists have
 many advantages over other forms of communication, but they have two
 weaknesses: It's difficult to follow discussions in a sensible way,
 and mailing list archives (when they exist) have a tendency to disappear
 over time."

dvs.:

1) Så vidt jeg kan se er SSLUG's lister stort set ikke programudvikling,
og jeg kan se formålet med gmane.org, da mange maillister (arkiver) til
diverse softwareprojekter har det med at forsvinde eller være
arkivinterface er opsat meget dårligt så det i praksis er svært at anvende.

2) Mailarkivet på sslug er både dato og thread arkiveret og det bør
være rimelig let at følge med i gamle threads.

3) Så længe det er relativ nyt, så er news grænsefladen nok det bedste
man får, fremfor med webinterface.

4) SSLUG's arkiver forsvinder næppe før vi nedlægger SSLUG.

> Hvis der ellers er stemning for dette, vil jeg opfordre at en af
> admin'erne på SSLUG tager sig af det, da de har fuld adgang til de gamle
> email-arkiver.

Jeg syntes ikke vi skal gøre dette, jeg kan faktisk ikke se formålet
og jeg syntes ikke det opfylder gmane.org's egen formål/ide.

> En anden ting .. lidt uvedkommende dog relateret, så ville det også være
> rart hvis sslug.* var indexeret på http://groups.google.com/ er der
> nogle der ved hvordan man opnår det?

SSLUG's mailinglister er ikke på usenet newsgroups, da det
er private mailinglister. Du finder heller ikke sslug.* på
Telia's eller TDC's newsserver. (eller sunsite)

--
mvh Frank Damgaard  |