Re: [FORENING] Gmane - sslug og Google.

On Tue, Aug 10, 2004 at 09:11:53 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Hvorfor kan de ikke være begge steder?

Kun medlemmer kan tilgå listen, der er ingen grund til
at være flere steder.
Gmane ser ud til at være en udmærket løsning for dem der
ikke har andre mulighder.

> Men de problemer som Gmane løser er da også reelle problemer for SSLUG
> medlemmer.

hvilke ?

> Hvilket også ville løse ønsket om et webinterface til listerne.

Vi kunne også selv installere et webinterface, vi har  hardware mv.
mangler blot forslag til egnet software der kan gøre dette.

> SSLUG's arkiv er et "aktiv" for foreningen.. jo nemmere tilgængeligt det
> er jo mere er det værd for os alle.

Det er da tilgængeligt?
Via news.sslug.dk kan det tilgås fra enhver newsreader.

> Og er faktisk i øjeblikket, tilfældigvis, ret godt indexeret af Google.
> Men det har ofte været et stort problem.

Hvis nogen har erfaringer med en god lokal web-søgemaskine
der ikke er driller for meget ved installation så
modtages forslag gerne i admin/www_admin.

> Det er min antagelse at en stor del af SSLUG's medlemsskare læser
> grupper på news.gmane.org i forvejen. (Jeg gør det selv) Jeg er ikke
> interesseret i webinterfacet, men jeg er ikke i tvivl om at der er mange
> der er.

Har du noget statistisk ?
Jeg tvivler at størstedelen  af SSLUG's brugere anvender gmane
eller i det hele taget har hørt om det, og gmame.org har så vidt
jeg kunne læse kun fungeret 6 mdr.

Og hvad er problemet, jeg læser også news på
min lokale newsspool, TDC's newsserver, news.sunsite.dk mfl.
Det går fint.

> Men de forsvinder jo heller ikke af at gøre dem tilgængeligt andetsteds?

Hvorfor dublere problemerne ? (se længere nede)

Er det svært at bruge news.sslug.dk ?
I mozilla kan man tilsutte sig flere newsservere uden problemer.

> Tillad mig at være så fræk at spørge: Hvad mister du ved at gøre det?,
> Bare et worst-case scenarie?

Jeg kan stadig ikke se hvorfor.
Men et problem er at sikre sig kun medlemmer kan poste,
det ser dog omtrent ud til at være løst på gmame.org (men muligvis
ryger mkail så ikke videre på sslug's liste).

Derudover har vi af og til klager over ting der skal slettes
i arkivet. Dette bliver svært hvis arkivet er flere steder
og vi kun kan rette i eget arkiv, og ikke andre arkiver.
Har SSLUG selv arkivet har SSLUG selv den fulde kontrol over arkivet.

Det er muligt at noget at det software der anvendes på gmane.org
er noget der kan bruges på sslug, jeg så lige på http://gmane.org/dist.php
dog vil det kræve en større ændring af det meste software vi
kører på sslug til mailinglister og webarkiv.

--
mvh Frank Damgaard  |