Re: [FORENING] Gmane - sslug og Google.

I sslug.forening, skrev Henrik Storner:

>  Det tror jeg ikke er noget admin-gruppen vil gøre på eget initiativ.

Det var absolut heller ikke meningen... :-)

>  Hvis foreningens arkiver skal udleveres til andre, så skal det i al
>  fald ske med bestyrelsens accept. Så jeg synes du skal skrive til
>  sslug@sslug og foreslå det.

Jeg vil ikke foreslå bestyrelsen noget der ikke har været til debat på
listerne først. Hvad bestyrelsen ellers laver i hemmelighed, har jeg
intet overblik over.

>  Der er også lige nogle komplikationer jeg ikke helt kan overskue, idet
>  arkiverne indeholder alle medlemmers mail-adresser. Om det strider mod
>  diverse register-regler at vi udleverer dem til andre ved jeg ikke -
>  men vi har tidligere korresponderet med Datatilsynet fordi et medlem
>  havde klaget over at hans mail-adresse kunne ses i vores arkiv.

Gmane kan også et eller andet fif med at "maskere" adresserne. Det
virker ret fikst, så kommer de rigtige adresser aldrig ud i verden.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
Jabber ID: sslug@sslug