Re: [FORENING] Gmane - sslug og Google.

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> Vi kunne også selv installere et webinterface, vi har  hardware mv.
> mangler blot forslag til egnet software der kan gøre dette.

Jeg bruger newsportal <http://florian-amrhein.de/newsportal/> på
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>. Det fungerer hæderligt, og
brugerne lader til at være tilfredse.

Når jeg tager mig sammen så skifter jeg dog temmelig sikkert til loom
<http://loom.gmane.org/>, som er hvad der bruges på
<http://news.gmane.org/>. Den minder lidt om newsportal, men fungerer
ret meget bedre. Installationen er dog nok noget mere besværlig. Al
softwaren der bruges i forbindelse med Gmane er i øvrigt open source.

> Jeg tvivler at størstedelen  af SSLUG's brugere anvender gmane
> eller i det hele taget har hørt om det, og gmame.org har så vidt
> jeg kunne læse kun fungeret 6 mdr.

Har du set grafen på forsiden af <http://www.gmane.org/>? Den viser
aktivitet helt tilbage til starten af 2002. Det er da også et godt
stykke over et halvt år siden jeg første gang hørte om gmane.

--
Jacob - www.bunk.cc
Courage is fear that has said its prayers.