Re: [FORENING] E-afstemning til generalforsamlingen?

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> Fælles for de fleste andre gange det har været vendt, er at det har
> været alt for tæt på mødet til at der kunne nåes noget.
>
> Skal det være denne gang?

Nej, for igen er det (IMHO) alt for tæt på mødet at det bliver bragt
op.

Jeg er ikke sikker på at det overhovedet kan gøres uden en
vedtægtsændring. Det står der godt nok ikke eksplicit, men når §4.2
"Beslut vid föreningsmöte" siger "Varje medlem äger en röst. Vid
röstning via ombud [...]" opfatter jeg det som at der menes medlemmer
til stede ved mødet.

Og vi *kan* ikke nå at ændre vedtægterne før årsmødet.

> En (sikkert ikke) 100% gennemtænkt løsning kunne være:

For det første vil det også tage tid at overbevise sig om at dit
forslag er godt (jeg har heller ikke) og dernæst mener jeg at der skal
være tid til at folk rent faktisk vil kunne få godkendt deres nøgler.

Så jeg vil mene at proceduren bør være klar i august før et årsmøde i
november for at give et bredt udsnit af medlemsskaren mulighed for at
deltage.

> Jeg kan heller ikke lige overskue hvornår der er valg igen.. men det er
> da ved at være et godt stykke tid siden.

Sidst i november er normen. Der skal være et årsmøde i år og jeg tror
ikke at bestyrelsen har planer om at det skal være i
julemåneden. (Seriøst, vi brygger på en indkaldelse).

--
 Peter Makholm     |  Det sae banken osse: Hvis du overhovet vil have noen
 sslug@sslug |  glæde af din fremtid ska du ikke vente til i morgen.