Re: [FORENING] E-afstemning til generalforsamlingen?

I sslug.forening, skrev Peter Makholm:

>  Nej, for igen er det (IMHO) alt for tæt på mødet at det bliver bragt
>  op.
>  Jeg er ikke sikker på at det overhovedet kan gøres uden en
>  vedtægtsændring. Det står der godt nok ikke eksplicit, men når §4.2
>  "Beslut vid föreningsmöte" siger "Varje medlem äger en röst. Vid
>  röstning via ombud [...]" opfatter jeg det som at der menes medlemmer
>  til stede ved mødet.

Og netop derfor skal vi debattere det nu, for at kunne tage første
vedtægtsændring på dette møde.

>  Og vi *kan* ikke nå at ændre vedtægterne før årsmødet.

>  For det første vil det også tage tid at overbevise sig om at dit
>  forslag er godt (jeg har heller ikke) og dernæst mener jeg at der skal
>  være tid til at folk rent faktisk vil kunne få godkendt deres nøgler.

Det har vi så vidt jeg ved 2 medlemsmøder til at gøre før det kan komme
til at virke alligevel, så der er jo rigeligt tid.

>  Så jeg vil mene at proceduren bør være klar i august før et årsmøde i
>  november for at give et bredt udsnit af medlemsskaren mulighed for at
>  deltage.

9. STADGEÄNDRING

Beslut om ändring av dessa stadgar skall ske vid två på varandra
följande föreningsmöten med två tredjedels (2/3) majoritet av deltagande
medlemmar. Mellan dessa möten skall minst fyra (4) veckor förflyta.

Og vi kan kun nå første nu.. dvs.. hvis vi vedtager det første gang,
næste gang, så har vi et år til at signere nøgler, etc. etc. etc.

Det er netop det rigtige tidspunkt.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
Jabber ID: sslug@sslug