Re: [FORENING] E-afstemning til generalforsamlingen?

On Tue, Oct 26, 2004 at 17:22:03 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Hvorfor "mindst et år før"?

Måske det kan gøres hurtigere, men der er meget arbejde der skal
laves inden vi er så langt at der er færdigt forslag
til program, arbejdsgangem vedtægter osv.
Og det kan ikke nås på få dage inden indkaldelse til årsmødet i år.

> Læste du forslaget? Jeg mener da det tager højde for dobbeltidentiteter.

Ja, jeg listede dog en del punkter som man skal have fundet
praktiske løsninger på.

> Jeg vil mene at man gerne må sætte krav for at kunne e-stemme, da det i
> høj grad vil være et alternativ til det vi har i øjeblikket og hvis man
> ikke kan leve op til kravene, så kan man altid deltage fysisk.

Jeps, men sådanne detaljer skal netop fastlægges inden man kan starte
med at lave en løsning.

> mht. streaming, der blev jeg også mest philosofisk og tænkte på
> fremtiden. Jeg har dog svært ved at forstå hvorfor internet adgang
> skulle være et problem når vi ikke har problemer med at stole på at vi
> har internetadgang til almindelige møder.

Vi har ikke altid internetadang til almindelige møder.
Og til årsmødet er det / har det været  undtagelsen.

> Ok, ingen parker :-)

nej, men vi kan ikke være 100% sikker på at vi i alle tilfælde
kan skaffe lokale med internetadgang. Og hvad med den dag det ikke
er muligt?

> Ja, det ville klart være halvvejs i mål.

Bedre kan det næppe blive hvis det ikke er 100% sikkert at
vi har onlineadgang. Og der er praktiske detaljer som
hvad man skal gøre hvis pludelselig onlineadgang mistes (teknisk uheld)
Vi kan jo ikke sidde på mødet og vente på at forbindelsen kommer op
hvis det er mere alvorligt.

> Hvis vi starter med brevstemmer, så behøves denne undtagelse ikke.

Hvad hvis det ikke er muligt ?
Nok ikke særligt sandsynligt, da en emailløsning burde være muligt
på en eller anden måde. Men måske det skal være et krav at
den løsning der vælges også kan fungere i tilfælde af problemer
med sslug's servere, evt. at disse lukkes.

> Jeg vil da nærmere kalde det spændende.

Jo, men derfor kan vi ikke overspringe  detaljerne, vi skal
have lavet forarbejdet.

--
mvh Frank Damgaard  |