Re: [FORENING] Forsalg til ændringsforslag til vedtægterne.

On Thu, Nov 11, 2004 at 08:43:20PM +0000, Sune Vuorela wrote:
> [...]
> medlemmer har mulighed for at tilpasse eventuelt andre arrangementer
> efter SSLUGs årsmøde.
> Det er med en tougersfrist meget svært at få ændret sine planer, hvis
> man har andre arrangementer samme dag.
> Lige så er det vigtigt at datoen for et eventuelt ekstra foreningsmøde,
> jvf kapitel 9 i SSLUGs vedtægter, sådan at man også kan holde den dag
> fri til bekræftelse/forkastelse af væsentlige vedtægtsændringer.
>
> Selv er jeg forhindret i at dukke op til årsmødet, men ville gerne have
> været der. Måske kunne jeg have haft det arrangeret hvis det havde været

En "quick and dirty" översättning:

tra lalal lalala lalall lalala lalal alala alalala lalala lalala lalal
lala

STADGEÄNDRINGSFÖRSLAG
Ändring av utlysande av datum för årsmöte och eventuellt efterföljande
föreningsmöte.

Motionär: Sune Vuorela

Förslag:

Ny § 4.4.2
Datum för årsmötet och ett eventullt efterföljande föreningsmöte, jmfr
kapitel 9, ska utannonserars till SSLUGs medlemmar senast tre månader
innan årsmötet.
Det efterföljande föreningsmötet behöver inte inträffa.

Motivation:
Kalendern är för många SSLUG-medlemmar fullbokad flera månader
framöver. Därför är det viktigt, för att säkra demokratin, att
SSLUGs medlmmar har möjlighet att anpassa eventuella andra aktiviteter
efter tidpunkten för SSLUGs årsmöte.

Det är med två veckors förvarning mycket svårt att ändra sina planer,
om man har andra arrangemang samma dag.
Det är också viktigt att datum för ett eventuellt extra föreningsmöte,
jmfr kapitel 9 i stadgarna, utlyses i god tid, så att man kan
hålla det datumet fritt för att kunna göra sin röst hörd i fråga om
ev. stadgeändringar.

Själv är jag förhindrar att närvara på årsmötet, men jag hade gärna
deltagit. Kanske hade jag kunnat deltaga, om mötet hade utlysts
tidigare.

--
Håkan Kvist                  el-post: sslug@sslug
telefon: 0703-14 21 14       hemsida: www.df.lth.se/~hagar