Re: [FORENING] Forsalg til ændringsforslag til vedtægterne.

On Thu, Nov 11, 2004 at 20:43:20 +0000, Sune Vuorela wrote:
> Hejsa!
> Dette forslag vil måske blive sendt til bestyrelsen fredag middag.
> Kommentarer er velkomne.
> Ny § 4.4.2
> Datoen for årsmødet og et eventuelt efterfølgende foreningsmøde, jvf
> kapitel 9, skal annonceres til SSLUGs medlemmer senest tre måneder før
> årsmødet.
> Datoen for det efterfølgende foreningsmøde behøver ikke at blive anvendt.

Jeg syntes det er alt for lang tid i forvejen, og vil give
store problemer hvis der kommer ændringer som gør at mødet må aflyses
eller ændres. Og derfter vil det igen tage 3 mdr før et ny møde kan
afholdes, osv.

Måske fristen til det ordinære møde kan øges fra 2 til 3 eller 4 uger
men det må også være et maksimum. At planlægge detaljeret 3 mdr frem
er vist langt mere end man gør i de fleste andre foreninger.

Og ved indkaldelse til ekstraordinære møder vil det også være
en hæmsko hvis det hver gang skal ske med 3 mdr varsel.
Bøvlet/balladen vi havde i 2003 ville i så faldt have strakt sig
over det mest af et år ;(
Vi holdt møder 2003-03-09,  2003-04-07 og 2003-05-04 hvor vi
til sidst fik valgt en ny bestyrelse og ændret vedtægter.
Skulle det gå 3 mdr i mellem, så ville  vi tidligst have været klar
i september/oktober.

Egentlig kunne man også blot henstille til bestyrelsen at
dato til årsmøde (generalforsamling) blev annonceret så tidligt
på efterårsemesteret som det  er muligt at reservere et lokale.
Dagsorden mv. behøver dog ikke annonceres før de normalt frister.

Derved skal vedtægter ikke ændres og der vil stadigvæk være mulighed
for fleksibilitet ved indkaldelse af foreningmøder.

--
mvh Frank Damgaard  |