Re: [FORENING] pto og bestyrelsen

On Mon, 15 Nov 2004 23:59:47 +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det er f... ikke bestyrelsen der skriver nyhederne på SSLUG's websted.
> Det er admin og www_admin - og primært når vi får noget interessant
> materiale fra andre.  Medlemmerne af admin og www_admin er ikke udvalgt
> på deres evner som journalister, men som teknikere.

Det har jeg vel heller ikke postuleret? Min påstand var, at når
foreningen ikke har noget at informere om, kommer der heller ikke nogen
nyheder på hjemmesiden. Altså nyheder hvor foreningen står som kilde.
Problemet i det forgangne år er vel netop, at foreningen ikke har taget
initiativer til noget som helst, hvorfor nyhedsindslag har været
begrænset til de nyheder, af relevans for foreningen, som andre har
været initiativtager til.

> Jeg ser nu snarere sådan på det at bestyrelsesarbejdet (ikke at jeg
> har været voldsomt flittig) har taget tid fra de aktiviteter jeg ellers
> laver i SSLUG.

Det kan vel ikke komme som en overraskelse, at når man melder sig til
noget, må der nødvendigvis gå tid fra noget andet. Uden at skulle
starte en filosofisk diskussion vil jeg her antage, at tid er en absolut
endelig størrelse set fra en person af.

> Vi har åbenbart en væsentligt forskellig opfattelse af bestyrelsens
> opgave.  Jeg vil bare gerne have at den ikke går i vejen for de ting
> jeg har lyst til at lave.  Og jeg behøver da ikke sidde i bestyrelsen
> for at starte nye projekter eller skubbe mere gang i de eksisterende.

Hvad er så din opfattelse af bestyrelsesarbejde?

> Jacob (der opfatter ledelse er en praktisk foranstaltning til
>        at begrænse hvor meget bureaukrati han belemres med)
Michael (der opfatter ledelse som en måde at samle kræfterne og løfte i
flok - Læs historien bag fascismen symbol)

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen