Re: [FORENING] Jag genopstiller ikke

On Sat, Nov 13, 2004 at 12:28:18PM +0100, Erik Josefsson wrote:
> Kjære sslug.
>
> Håkan Kvist sende sin kandidatur til styrelsevalget fra Bruxelles, med
> Gitte och Erik Lange på IRC, og mig mitt emot IRL, hvornor vi arbejdede
> med at forberede streaming fra FFII konferensen den her ugen.
>
> Jag blev meget meget glad. Jag stiller ikke op til bestyrelsen, men den
> svensker som gör det, gör det netop fra det sammenhang jag er i nu:
> patenter, bruxelles, it-politik.

it-politik, patenter, brussel är trevligt/otrevligt...

Det stämmer jag var i bryssel under FFII, det innebär dock inte att
jag på något sätt är en drivande person i sådana frågor, jag försökte
jag streaming, ingenting annat.

Jag tror inte att jag som (eventuell) styrelseledamot i SSLUG skulle
prioritera patentfrågan. Det finns andra saker som ligger mig
betydligt varmare om hjärtat.

Eftersom många andra har skrivit om sina visioner för SSLUG så får jag
väl ta och skriva vad jag tycker och tänker också.

I styrelsen vill jag:
* Lära mig mer om hur SSLUG fungerar (eller inte fungerar)
* Försöka etablera kontakt med och aktivera  SSLUGs medlemmar i
  Sverige, på de SSLUG-mailinglistor jag är med på så ser jag mest
  danska inlägg, det borde komma några från Sverige också...
** Det finns säkert många som vill gå på hyggemöten i skåne också,
   men som avskräcks av priset att åka över sundet och tiden det tar
   att åka fram och tillbaka till Köpenhamn.
   Det finns säkert medlemmar som har något intressant som de vill
   lära ut under  ett hyggemöte på den östra sidan av sundet.
   De personerna vill jag etablera kontakt med och få att hålla
   hyggemöten.
* Lære mig at snakke dansk.

Håkan