Re: [FORENING] Gmane - sslug og Google.

I sslug.forening, skrev Frank Damgaard:

>  Det er da tilgængeligt?
>  Via news.sslug.dk kan det tilgås fra enhver newsreader.

Et eksempel på en person vi _ikke_ når ud til er, ham der sidder og
søger på et Linux specifikt problem på arbejdet. Der vil det oftest ikke
være acceptabelt at fylde inbox'en med sslug-postninger(email) og port
119 kan meget nemt være spærret i firewallen, da Windows-mennesker ikke
syntes at news er en vigtig del af interenettet.

Jeg mener denne målgruppe er vigtig at ramme og jeg mener ikke SSLUG har
noget for dem i øjeblikket. Gmane kunne være løsningen.

>  Og hvad er problemet, jeg læser også news på
>  min lokale newsspool, TDC's newsserver, news.sunsite.dk mfl.
>  Det går fint.

Du må også snart indse at du er teknisk bedre funderet end
gennemsnittet. Alt hvad du kan, er ikke sammenfaldende med, alt hvad en
ny Linuxbruger kan.

>  Er det svært at bruge news.sslug.dk ?

Ja, som skitseret ovenfor, så er det for nogle.

>  Derudover har vi af og til klager over ting der skal slettes
>  i arkivet. Dette bliver svært hvis arkivet er flere steder
>  og vi kun kan rette i eget arkiv, og ikke andre arkiver.
>  Har SSLUG selv arkivet har SSLUG selv den fulde kontrol over arkivet.

Ja, det emne skal vi lige have behandlet.

>  Det er muligt at noget at det software der anvendes på gmane.org
>  er noget der kan bruges på sslug, jeg så lige på http://gmane.org/dist.php
>  dog vil det kræve en større ændring af det meste software vi
>  kører på sslug til mailinglister og webarkiv.

Så ville jeg bruge samme argument, hvorfor dublikere :-)

Jesper

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
Jabber ID: sslug@sslug