Re: [FORENING] Kommentar til årsmødereferatet

Ole Kofoed Hansen <sslug@sslug> writes:

> Nu er du vel klar over at en stor del af de besøgende så ikke vil
> kunne se siderne? I hvert fald ikke, hvis vi leverer dem med den
> korrekte MIME-type, som er application/xhtml+xml
>
> Naturligvis bør sslug vælge et CMS, der leverer korrekt og velformet
> output, som overholder de gældende standarder - og gerne en
> xhtml-variant, men jeg mener, at det bør være et krav, at siden som et
> absolut minimum stadig kan læses med Internet Explorer.

Et CMS skulle vel dels sikre et ensartet udseende, og at siden kan
vises uden problemer, uden at man hele tiden skal sidde og checke det
man laver, evt. i flere browsere.

Og så kan det forhåbentlig give større dynamik, da det bliver nemmere
lige at kaste en kommentar eller nyhed ind. - Lidt som at gå fra
assembler til et højniveausprog. ;-)

Jeg skiftede de små foreningssider jeg laver til Fundanemt
(www.fundanemt.com) for hhv. ½ og 1 år siden, og har det _meget_ godt
med at jeg ikke skal tænke på HTML og CSS når jeg skriver
_indhold_. Jeg ved resultatet validerer OK hos w3.org, for templaten
er den samme, og _er_ checket.

Så kan jeg forfine CSS en anden aften.

--
  Mogens Dybæk Christensen